ترمیم پارگی مانتو دخترانه

ترمیم پارگی مانتو

اصول ترمیم پارگی مانتو و لباس

ترمیم پارگی مانتو و لباس چگونه انجام می گیرد؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که تعدادی مانتو و لباس پاره در کمدتان دارید که منتظر ترمیم و رفع اشکال هستند. بیشتر افراد به دنبال روش ها و راهکارهایی هستند که پارگی مانتو خود را به صورت حرفه ای ترمیم کنند تا جلوه ی نا زیبایی نداشته باشد. قصد داریم در ادامه به چند روش فوق العاده ترمیم مانتو اشاره کنیم.

ترمیم پارگی مانتو با دکمه

همانطور که می دانید دکمه ها یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین آیتم هایی هستند که برای تزیین لباس ها به کار برده می شود. در صورتی که الس های شما به شکل جزئی پاره شده است می توانید با دکمه های مختلف این پارگی را بپوشانید. پارگی ها می توانند در هر قسمت از مانتو وجود داشته باشند. به عنوان مثال سر آستین شما به یک شی تیز گیر کرده و پاره شده است. می توانید به سادگی و با استفاده از چند دکمه ی زیبا و متناسب با طرح مانتویتان کمک بگیرید و یک طرح زیبا بر روی مانتو اجرا کنید. از دکمه می توانید بر روی یقه، سر شانه یا حاشیه پایین مانتو ها استفاده کنید.

ترمیم پارگی مانتو

  پارگی مانتو

ترمیم پارگی مانتو با گلدوزی

ترمیم مانتو با استفاده از گلدوزی معمولا برای مانتوهایی پیشنهاد می شود که پارگی آن ها زیاد است و امکان ترمیم با روش های دیگر را ندارید. در این شیوه می توانید با کمک هنر گلدوزی گل های کوچکی را درست کنید و بر روی پارگی ها بچسبانید. در صورتی که به هنر گلدوزی آشنایی ندارید می توانید از تکه های گلدوزی آماده استفاده کنید و پارگی ها را به سادگی بپوشانید.

ترمیم پارگی مانتو

ترمیم

تکه های گلدوزی شده را با استفاده از سوزن های نه گرد بر روی پارگی یا سوراخ های ایجاد شده در مانتو محکم کنید سپس با کمک نخ و سوزن با کوک های بسیار ظریف آن را به مانتو متصل کنید. زمانی که تکه های گلدوزی به قسمت مورد نظر دوخته شدند سوزن های ته گرد را بیرون بیاورید. با انجام این کار شما نه تنها سوراخ ها و پارگی مانتوی خود را از بین برده اید که یک مانتو با شکل و طرحی جدید و جذاب خواهید داشت.

ترمیم پارگی با لایی چسب

ترمیم پارگی مانتو با لایی چسب بی شک یکی از ساده ترین روش ها به شمار می رود. برای انجام این روش ابتدا مانتوی خود را پشت و رو کنید سپس با اتو محل پارگی را اتو بزنید تا به این ترتیب بافت مانتو در یک سمت قرار بگیرد. حال نوبت این رسیده است که لایی چسب را به شکل دو مربع کوچک ببرید. مربع ها را به صورت کاملا مرتب بر روی پارگی مانتو قرار بدهید و با استفاده از اسپری آن را کمی نمدار کنید.

یک پارچه را بر روی لایی چسب های مرطوب قرار دهید و اتو را با درجه مناسب بر روی آن ها بگذارید. اتو باید در حالت بخار باشد کافی است چند ثانیه آن را در محل لایی چسب ها نگه دارید. در انتها می توانید مانتو را به حالت اول برگردانده و اتو بزنید. حالا مشاهده می کنید که یک مانتو صاف و یک دست و بدون پارگی دارید.

استفاده از هنر تکه دوزی

برای ترمیم پارگی در مانتو ها می توانید از هنر تکه دوزی استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا یک مقدار پارچه را برای آماده کردن تکه ها آماده کنید. قیچی، نخ، سوز، کاغذ، گچ وسایل دیگری هستند که برای این کار نیاز است. ابتدا طرح مورد نظرتان را که قصد دارید تکه ها را به شکل آن بچینید بر روی کاغذ پیاده کنید. سپس با استفاده از گچ خیاطی طرح مورد نظر را بر روی پارچه پیاده کنید و با قیچی برش بزنید. طرح را بر روی محل پارگی قرار دهید با استفاده از کوک های مناسب مانند دندان موشی یا کوک برگردان آن را بدوزید.

ترمیم پارگی مانتو

  مانتو

استفاده از وصله های آماده

ترمیم پارگی مانتو با استفاده از وصله های آماده یک روش بی نهایت آسان به شمار می رود. این وصله ها به شکل آماده در بازار موجود هستند. کافی است آن ها را از بازار خریده و بر روی پارگی مانتو خود بدوزید. این وصله ها در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلفی وجود دارند که افراد می توانند بر اساس سن، سلیقه و رنگ مانتویشان آن ها را انتخاب کنند.

ترمیم پارگی مانتو

  ترمیم

ابتدا وصله ها را با استفاده از سوزن ته گرد وصله ها را بر روی پارچه ی مانتوی خود محکم کنید و سپس آن را با استفاده از دوخت زیگزاگی به مانتوی خود بدوزید. برای اینکه کارتان ظریف تر و تمیز تر باشد می توانید برای دوخت از چرخ خیاطی استفاده کنید. در صورتی که تمایل داشتید این کار را به صورت دستی انجام دهید بهتر است از سوزن های نسبتا کلفت استفاده کنید.

ترمیم با استفاده از نخ و سوزن

ترمیم مانتو با استفاده از نخ و سوزن یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین روش ها به شمار می رود. در صورتی که قصد دارید از این روش استفاده کنید باید از نخی استفاده کنید که با رنگ مانتو شما هماهنگی کامل داشته باشد. انتخاب نخ هایی با رنگ مناسب موجب می شود محل ترمیم قابل تشخیص نباشد. فراموش نکنید که نخ ها علاوه بر تمیزی نباید دچار هوازدگی و تغییر رنگ شده باشند.

در صورتی که به نخ مناسب دسترسی ندارید لازم است که نخ متناسب با پارچه مانتو خود را تهیه کنید. این کار برای تمیز درآمدن کارتان لازم است. ممکن است نخ همرنگ مانتو را پیدا نکنید در این موقعیت می توانید از نخ هایی استفاده کنید که رنگ های تیره تر و مات تری دارند.

ترمیم پارگی مانتو

مانتو

اگه علاقه‌مند به موضوع تزیین مانتو هستین می‌توانید مقاله انواع مختلف تزیین مانتو ابریشم را مطالعه فرمایید.

نکات مهم در مورد ترمیم پارگی در لباس و مانتو

ممکن است شما قادر نباشید خیاطی کنید. در این موقعیت می توانید از چسب ها برای ترمیم پارگی مانتوهای خود استفاده کنید. این چسب ها در بازار وجود دارند. افراد می توانند با توجه به جنس مانتو یک مدل مناسب را پیدا کنند و قسمت پارگی را بچسبانند.

ترمیم پارگی مانتو در اندازه های بزرگ را باید به افراد حرفه ای بسپارید. خیاط های حرفه ای و با تجربه می توانند به سادگی و با استفاده از روش های مناسب مانتوی شما را ترمیم کنند. آن ها می توانند پارگی ها را به شکلی ترمیم کنند که قابل تشخیص نباشند.

ممکن است مانتوی آسیب دیده شما از جنس جین باشد که به دلیل ضخامت پارچه امکان پیاده سازی برخی از روش ها وجود ندارد. در این موقعیت می توانید با استفاده از سنگ پا و کشیدن آن در محل پارگی ریشه ها را مرتب کرده سپس از یکی از روش هایی که در بالا به آن اشاره شد برای رفع آسیب دیدگی استفاده کنید.

ترمیم پارگی مانتو را باید با چه روش دوختی انجام دهیم؟ بهترین روش دوخت برای ترمیم مانتو روش دوخت زیکزاکی می باشد. این روش دوخت با استفاده از چرخ خیاطی امکان پذیر است. می توانید با استفاده از این شیوه دوخت اکثر وصله های ضخیم را به سادگی بدوزید. در روش تکه دوزی دقت داشته باشید که تکه ی مورد نظر در رنگ های متضاد انتخاب شود. اما از لحاظ جنس باید با پارچه مانتو هماهنگی داشته باشد. تکه ها باید با رنگ مانتو همسو باشند تا بر روی کار جلوه ی نامطلوبی نداشته باشند.

برای دیدن مانتوهای شیک تولیدی مانتو ابریشم میتوانید صفحه اینستاگرام مانتو ابریشم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه