راهنمای جامع سایز مانتو و لباس زنانه

سایز مانتو

 چگونه سایز مانتو و اندازه خودمان را بفهمیم

سایز مانتو و لباس خود را چگونه تشخیص بدهیم؟ با گسترش خرید های اینترنتی لازم است که افراد بتوانند به سایز دقیق خود دسترسی داشته باشند و به این ترتیب خرید مطلوبی داشته باشند. در صورتی که بتوانید به کمک نکات زیر سایز مانتو و لباس خود را مشخص کنید دیگر نگران عدم تناسب لباس با اندام خود نخواهید بود. برای اینکه بتوانید اندازه دقیق لباس یا مانتوی خودتان را بدانید باید ابتدا با روش اندازه گیری قسمت های مختلف آشنایی داشته باشید. افراد می توانند این کار را به سادگی در منزل انجام بدهند. پس از آن بر اساس وزن و سن خود مانتو مورد نظرشان را انتخاب کنند.

سایز مانتو

سایز

نحوه تعیین سایز مانتو

استفاده از متر خیاطی به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین روش ها برای تشخیص و تعیین سایز لباس ها و مانتو به شمار می رود. مسلما بیشتر افراد نمی توانند به تنهایی فرایند اندازه گیری را انجام دهند بنابراین لازم است که از فرد دیگری کمک بگیرند. استفاده از این شیوه اندازه گیری نیازمند دقت و حوصله بالا است.

سایز مانتو را باید با اندازه گیری درست قسمت های مختلف بدن بر اساس راهنمای تعیین اندازه برای مانتو مشخص کنید. در حالت عادی افراد برای تعیین اندازه باید بدون لباس باشند یا یک لباس بسیار نازک بپوشند. در مرحله ی ابتدایی لازم است از یک متر دقیق خیاطی استفاده کنید. فردی که اندازه گیری برای او انجام می شود باید صاف بایستد و گردن خود را صاف نگه دارد.

اندازه گیری دور سینه: در ابتدای همه ی فهرست های مربوط به انتخاب سایز لباس اندازه گیری بخش های مختلف بدن بسیار حائز اهمیت است. مهم ترین بخش اندازه گیری مربوط به اندازه گیری دور سینه می شود. زمانی که قفسه سینه را اندازه گیری می کنید لازم است یک یا دو سانت به اندازه ی اصلی اضافه کنید.

تعیین سایز مانتو را با اندازه گیری طول آستین ادامه دهید. برای انجام این کار لازم است که دست تان را به شکل زاویه 90 درجه بگیرید. پس از انجام این کار از شانه تا مچ را اندازه گیری کنید. در صورتی که قصد دارید مانتوهای رسمی خریداری کنید بهتر است اندازه ی آستین را بلندتر بگیرید.

سایز مانتو

سایز

اندازه گیری دور کمر

سایز مانتو خود را با اندازه گیری دور کمر تشیخص بدهید. این مرحله یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل تعیین سایز است. باید در این بخش دور کمر خود را اندازه گیری کنید. متر خیاطی را به دور کمر خود دقیق جوری قرار دهید که بالای باسن قرار بگیرد. نوار اندازه گیری را جایی قرار دهید که به شکل معمول شلوار می بندید.

هدف اندازه گیری خود را برای دور کمر بالای شلوار قرار دهید. فراموش نکنید که این محدوده نباید بالاتر از کمر شلوار قرار دهید. در حالت کلی در زمان استفاده از راهنمای انتخاب سایز مانتو اندازه گیری که برای دور کمر انجام می گیرد باید در گود ترین قسمت کمر باشد یعنی در قسمتی که آرنج با بدن تماس پیدا می کند را باید اندازه بگیرید.

اندازه گیری دور باسن

انتخاب سایز مانتو در برخی موارد اندازه گیری کمی مشکل است. یکی از مشکل ترین مراحل اندازه گیری در تعیین سایز مربوط به اندازه گیری قسمت باسن است. به این دلیل که برخی از خانم ها دارای باسن هایی نامتناسب و متفاوت از سایز خود هستند. پس لازم است که در این مورد دقت کنید و در زمان اندازه گیری چند سانت را اضافه تر یادداشت نمایید. برای اندازه گیری دور باسن نوار اندازه گیری را از یک سمت لگن یه سمت دیگر آن بپیچید سپس اندازه ی قسمتی را که دو سر نوار بر روی هم قرار گرفته است را بنویسید.

پس از اندازه گیری باسن باید آستین را اندازه گیری کرده و آن را یادداشت کنید. سپس بر اساس اندازه هایی که دارید مانتو مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انتخاب اندازه مانتو

سایز مانتو را باید بر اساس اندازه هایی که یادداشت کرده اید انتخاب کنید. البته هر فروشگاه آنلاین برای خریداران خود یک جدول یا راهنمای انتخاب سایز قرار داده است. پیش از خرید مانتو لیست را بررسی کنید در صورتی که باز هم با انتخاب سایز مشکل داشتید بهتر است از مدیر سایت یا خیاط کار کمک بگیرید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب یک مانتو زیبا و متناسب تنها به سایز و مدل مانتو بستگی ندارد. بلکه باید به مارک و جنس مانتو نیز توجه کنید. ابتدا جنس پارچه هایی را که برای دوخت به کار رفته اند را مورد بررسی قرار دهید سپس اقدام کنید.

برای دیدن مانتوهای شیک و خوش دوخت تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید به صفحه اینستاگرام مانتو ابریشم سر بزنید.

سایز مانتو

  سایز

راهنمای انتخاب سایز مانتو با کمک نمونه مانتو

برخی از افراد سایز مانتو خود را نمی دانند یا امکان اندازه گیری بدن خود را ندارند. پیشنهاد می شود که این افراد یکی از مانتو هایی را که متناسب اندام آن ها است را برداشته سپس با دقت اندازه های آن را یادداشت نمایید. بعد از آن می توانید به وسیله اطلاعات به دست آمده در جدول سایز بندی به دنبال سایز مناسب خود باشید.

سایز مانتو را با کمک نمونه ی مانتو به این شکل انتخاب کنید. ابتدا مانتو مورد نظر را بر روی یک سطح هموار پهن کنید و دکمه و زیپ مانتو را ببندید. پس از این مرحله آستین ها را باز کنید و دقت داشته باشید که هیچ کدام از قسمت های مانتو تا خوردگی یا چروک نداشته باشد. برای به دست آوردن اندازه دقیق لازم است که مانتو را با دقت پهن کنید. دقت داشته باشید که اندازه گیری و سایزبندی در مانتوهای زمستانه و تابستانه کاملا با همدیگر متفاوت است.

جدول راهنمای انتخاب اندازه مانتو

سایز مانتو را معمولا بر اساس هر برند، مارک و تولید کننده ی آن در یک جدول دسته بندی می کنند. توجه داشته باشید که این جدول ها با همدیگر متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین افراد می توانند با کمی دقت و هوشمندی سایز مورد نظر خود را تشخیص داده و مانتو یا لباس مورد نظر را خریداری کنند.

سایز مانتو

  مانتو

این مسئله صحت دارد که استفاده از جدول های مربوط به تعیین سایز زنانه زمانی که اندازه ی پایین تنه و بالا تنه با همدیگر متناسب نباشد بسیار سخت است. در این شرایط لازم است که افراد سایز خود را بر اساس بزرگترین قسمت اندام شان در نظر بگیرند. آن ها می توانند پس از خرید لباس را با استفاده از ترفند های خیاطی به بالا تنه خود اندازه کنند. در صورتی که دور کمر شما 60 سانتی متر است اما دور باسن 95 سانتی متر شما باید سایز لباس را متناسب با اندازه دور باسن انتخاب کنید.

انتخاب سایز مانتو برای همه مدل ها با استفاده از این روش امکان پذیر نیست. جدول تعیین سایز که در فروشگاه های داخلی موجود است را بر اساس سایزهای داخلی طراحی کرده اند. در صورتی که قصد داشته باشید از یک فروشگاه خرید کنید که برندهای خارجی را ارائه می دهد باید با استانداردهای سایز بندی در حد بین المللی آشنایی داشته باشید.

به این دلیل که هر کشوری از قوانین خاصی برای اندازه گیری در هنگام دوخت لباس استفاده می کند. در این موارد تنها لازم است که ردیف عمودی سایز خود را بدانید. پس از آن می توانید با کمک علامت هایی که بر روی برچسب های لباس ها نصب شده است سایز خود را تشخیص بدهید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انتحاب درست مانتو می‌توانید مقاله راهنمای انتخاب مانتو مناسب قد و وزن ابریشم را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه