تزیین مانتو و تبدیل مانتو ساده و قدیمی به مانتو شیک

اصول تغییر مانتو ساده و قدیمی به مانتو جدید

تزیین مانتو چیست؟ چگونه یک مانتو ساده و قدیمی را به یک مانتو شیک تبدیل کنیم؟ تزیین کردن یا به عبارتی بازیافت کردن مانتوها کار چندان دشواری نیست. در کل همه ی افراد به لباس های قدیمی خود نیاز دارند و می توانند آنها را تبدیل به لباس های جدید کنند. این مسئله چندان پیچیده نیست کافی است کمی هنرمند باشید و لباس های قدیمی را با لباس های جدیدتان ترکیب کنید.

مانتو

چگونه مانتو ساده و قدیمی را به یک مانتو جدید تبدیل کنیم

مانتو ساده و قدیمی را می توانید با استفاده از ترفندهایی به مانتو جدید تبدیل کنید. اما شما نمی توانید به شکل کلی ظاهر مانتو خود را تغییر بدهید. به میزان دفعاتی که از مانتو استفاده شده است مسلما مانتو کیفیت خود را از دست داده است و ظاهرش کهنه تر می شود. با استفاده از ترفندهایی می توانید ظاهر مانتو خود را تا حدی بهبود ببخشید و آن را تبدیل به یک مانتو جدید کنید.

رنگ های مکمل برای تبدیل مانتوها به مانتوی جدید

یکی از مهمترین مواردی که در ست کردن لباس ها بسیار قابل توجه است. تغییر شکل لباس ها به شکل معمول بر اساس رنگ های مکمل انجام می گیرند. با استفاده از رنگ های مکمل می توانید یک مانتوی قدیمی را به یک مانتوی جدید تبدیل کنید. با استفاده از سه رنگ در استایل تان می توانید به صورت قابل توجهی وضعیت لباس های خود را بهتر کنید. افرادی که قصد دارند برای مانتوهای قدیمی خود یک ظاهر جدید ایجاد کنند می توانند به فکر طرح ها و رنگ هایی باشند که می توانید با استفاده از رنگ های مکمل بر روی مانتو مورد نظر کار کنید.

  مانتو

تبدیل مانتو ساده و قدیمی به یک مانتو جدید می تواند با استفاده از رنگ های خنثی انجام بگیرد. این رنگ ها شامل مشکی، خاکستری، کرم و … هستند. شما می توانید این رنگ ها را بر روی انواع مانتوها به کار ببرید. ابتدا چند شابلون تهیه کنید سپس با استفاده از رنگ ها بر روی مانتوهای قدیمی خود طرح هایی را پیاده کنید. در کنار استفاده از رنگ های مکمل می توانید از گلدوزی نیز استفاده کنید. برای انجام گلدوزی می توانید از نخ هایی با رنگ های مکمل کمک بگیرید.

همچنین مطالعه کنید: انتخاب رنگ لباس در سه گام (سال 1401)

مانتو ساده و قدیمی شما ممکن است مدل جلو بسته باشد برای تغییر آن می توانید آن را به یک مانتو جلو باز تبدیل کنید. مانتوهای جلوباز در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و می توانید از آن ها برای سلیقه های مختلف استفاده کنید.

برای تبدیل مانتو ساده و قدیمی به مانتو جدید از چند تکه استفاده کنید

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توانید مانتوی قدیمی تان را به یک مانتو جدید تبدیل کنید استفاده از چند تکه پارچه است که با همدیگر هماهنگ باشند. با استفاده از این تکه های کوچک میتوانید یک مانتوی جدید داشته باشید.

مانتو

مانتو ساده و قدیمی خود را با استفاده از تکه پارچه هایی که با آن هارمونی دارند عوض کنید. در برخی موارد هم می توانید از یک تکه پارچه مجزا و متضاد استفاده کنید. کمی خلاقیت و جسارت به خرج دهید و با کمک سلیقه ای که دارید طرح ها را برش بزنید. می توانید یک طرح مستطیلی باریک را برای دور تا دور کمرتان درست کنید. سپس با استفاده از چرخ خیاطی با ظرافت هر چه تمام تر آن را به کمر مانتو خود بدوزید.

با انجام این کار می توانید به سادگی مانتو خود را به یک مانتو جدید تبدیل کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید مانتو شما بدتر یا بهتر شود با کمک رنگ های مکمل به شکل صحیح و به جا می توانید یک مانتو بسیار جذاب و زیبا داشته باشید.

همچنین مطالعه کنید: معرفی اصول ست کردن شلوار با مانتوهای مختلف

تکه دوزی بر روی مانتوهای قدیمی

تبدیل مانتو ساده و قدیمی به یک مانتو جدید با استفاده از تکه دوزی نیز امکان پذیر است. امروزه مشاهده می کنیم که مانتوهای زیادی وجود دارند که دارای تکه دوزی هستند. وجود این تکه های کوچک بر روی لباس ها باعث جذابیت زیادی می شود. برای انجام یک تکه دوزی موفق نیاز به ایده و هنر می باشد.

لازم نیست شما برای انجام این کار یک خیاط ماهر و حرفه ای باشید. کافی است از هنر لازم برخوردار باشید،شما می توانید برای انجام تکه دوزی از تکه دوزی های آماده که در اشکال مختلفی هستند استفاده کنید. این تکه ها را می توانید از مغازه های خرازی خریداری کنید و بر روی مانتو خود بدوزید و ظاهر مانتو خود را به کلی تغییر دهید.

مانتو ساده و قدیمی

مانتو

مانتو ساده و قدیمی را با تکه هایی تزیین کنید که دارای رنگ های مکمل مانتو شما باشند. به این ترتیب می توانید یک مانتو زیبا داشته باشید.

استفاده از جواهرات برای تغییر دادن یک مانتو قدیمی به مانتو جدید

ممکن است شما جواهراتی داشته باشید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید یا جواهراتی که پاره شده اند و قابل استفاده نیستند. می توانید از این جواهرات برای تزیین کردن مانتوهای قدیمی خودتان استفاده کنید. جواهرات را با توجه به شکل و طرحی که دارند بر روی شانه، سر آستین یا سینه ی مانتوها بدوزید.

تبدیل مانتو ساده و قدیمی به یک مانتو جدید با استفاده از جواهرات یکی از جذاب ترین روش ها است. تکه های کوچی از جواهراتی را که استفاده نمی کنید بردارید و با استفاده از خلاقیت و هنر ذاتی خودتان آن ها را با مانتوی قدیمی تان هماهنگ کنید.

جالب است بدانید این آیتم های کوچک می توانند به میزان زیادی در تغییر مانتوهای شما دخیل باشند. برای چسباندن این جواهرات می توانید از چسب های قوی و نخ و سوزن استفاده کنید. استفاده از چسب های قوی و نخ و سوزن روش بسیار مرسومی است و با خیال راحت آن را انجام دهید. فقط هنگام امتحان کردن جواهرات بر روی مانتو دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید در پایان یک مانتو زیبا و جذاب داشته باشید.

مانتو

تعویض دکمه در مانتوهای قدیمی

تبدیل مانتو ساده و قدیمی با استفاده از تعویض دکمه ها یکی از قدیمی ترین روش ها به شمار می رود. با تعویض دکمه های در مانتوهای قدیمی خیلی ساده می توانید ظاهر آن ها را تغییر دهید. این امر باعث ایجاد جذابیت در مانتوهای شما خواهد شد.

یکی از شیوه های نو کردن مانتو های کهنه که هزینه ی پایینی دارد استفاده از دکمه ها است. این کار زمان کمی می برد. همه افراد می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که جای دکمه ها را خراب نکنید. دکمه ها را به صورت کاملا مساوی و صحیح در کنار همدیگر بدوزید.

مانتوهای کمردار قدیمی را با کمربند نو کنید

مانتو ساده و قدیمی را که دارای کمربند هستند را با استفاده از یک کمربند جدید نو کنید. کمربندهایی را انتخاب کنید که با کفش و کمربند شما هماهنگ باشد. این امر باعث می شود که مانتو شما بسیار زیبا به نظر بیاید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای نو کردن مانتو استفاده کنید به کارگیری تور است که در سال های اخیر بسیار ترند شده است.

می توانید با استفاده از تورهای زیبا مانتو خود را تغییر دهید. سعی کنید از تورهای هماهنگ استفاده کنید که با رنگ و ظاهر مانتو شما همخوانی داشته باشد. می توانید این تورها را در پایین، سر آستین و یقه مانتو خود استفاده کنید.

همچنین طرح‌های زیر را می‌توانید ایده بگیرید.

تصاویر بالا و همچنین تصویر استفاده شده در متن از منبع زیر استفاده شده است.

منبع تصاویر تزئین مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه