شومیز چیست و انواع شومیز کدام است

انواع شومیز | مدل شومیز شیک

آشنایی با انواع شومیز

انواع شومیز چیست؟ شومیز یک کلمه ی فرانسوی است که معاانی گسترده ای مانند بلوز، لباس و پیراهن زنانه را در بر می گیرد. اما جالب است بدانید که این واژه در زبان فارسی به شکل خاصی از لباس خانم ها گفته می شود. این لباس در گذشته مثل یک پیراهن عادی بود که در زیر لباس استفاده می شد اما امروزه انواع مختلفی از این لباس در بازار وجود دارد که در موقعیت های مختلفی استفاده می شوند.

انواع شومیز را بشناسیم

شومیزها را معمولا از پارچه های مختلفی نظیر ریون ، گیپور، حریر و … تولید می کنند. این لباس را می توانید در بیرون از منزل، خیابان، دورهمی ها و مجالس مختلف بپوشید. شما می توانید شومیزها را با شلوار و دامن ست کنید. در حال حاضر خانم ها علاقه دارند برخی از شومیزهای نخی را به دلیل راحتی و خنکی به جای مانتوهای تابستانه استفاده کنند.

انواع شومیز | مدل شومیز کرم

شومیز نخی

یکی دیگر از مدل های بسیار پرکاربرد شومیز نوع بلند آن است. این مدل شومیز را می توانید با جوراب شلواری و شلوار ست کنید. شومیزهای بلند به عنوان یک گزینه ی مناسب برای فصل بهار و فعالیت های روزانه مناسب است. معمولا این مدل شومیزها را از جنس سیلک و ابریشمی و نخی تولید می کنند.

انواع شومیز | مدل شومیز مجلسی

شومیز مجلسی

انواع شومیز مجلسی

همانطور که از نام این لباس مشخص است از آن معمولا برای مجالس مختلف استفاده می کنند. شکل ظاهری این شومیز شما را به یاد پوشش خانم ها در دهه ی شصت ایران می اندازد. شومیزهای مجلسی در بخش شانه معمولا دارای اپل و تزیینات هستند امکان ست شدن با دامن های کوتاه و شلوارهای چسبان سه ربع را دارند.

انواع شومیز | مدل شومیز یقه هفتی

  شومیز یقه هفتی

شومیز مدل یقه هفت

این نوع شومیز با پارچه ی راه راهی امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد معمولا از آن برای تیپ های خیابانی و کژوال استفاده می کنند. قسمت پایینی یقه ی لباس به شکل هفتی طراحی شده است. بخش دیگر به شکل ساده یا دکمه دار به دور گردن بسته می شود. این مدل شومیز به دلیل یقه ی خاصی که دارد مناسب استفاده با اکسسوری مانند گردنبند نیست. معمولا افراد از این مدل برای درست کردن تیپ های اسپرت استفاده می کنند. این نوع شومیز را معمولا با پارچه های راه راه عمودی تولید می کنند و افراد می توانند آن را با یک سارافن و شلوار نخی ساده ست کنند.


پیشنهاد ویژه ما خرید شومیزهای جذاب مانتو ابریشم است. برای خرید انواع شومیز به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید. همچنین جدید ترین شومیزهای ما را می توانید در زیر ببینید.

شومیز مخمل

این نوع مدل شومیز در سال های اخیر بسیار ترند شده است و دست شما را برای ایجاد استایل و ست های مختلف باز می گذارد. این مدل شومیز را می توانید هم در فصل بهار و هم در فصل پاییز و زمستان بپوشید. شومیزهای مخمل یک انتخاب فوق العاده برای ایجاد استایل مهمانی و دورهمی در یک روز بهاری است. می توانید آن را با یک دامن و کفش پاشنه بلند ست کنید. در صورتی که قصد دارید از این مدل شومیز برای فصل پاییز و زمستان استفاده کنید می توانید آن را با یک شلوار جین و کت پشمی ست کنید.

انواع شومیز | مدل شومیز مخمل

  شومیز مخمل

مدل شومیز جلو بسته

شومیزها علاوه بر جنس در مدل های مختلفی نیز وجود دارند. این نوع شومیز به دلیل مدل خاصی که دارد مورد توجه دختران جوان قرار می گیرد. شومیزهای جلو بسته امروزه به عنوان جایگزین مانتو در استایل های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع شومیز | مدل شومیز

برخی از مدل های این لباس در قسمت جلویی دارای بند هایی هستند که به شکل ضربدری بسته می شوند و در قسمت میانی یا کمر لباس تنگ می شود. مدل های مجلسی در بخش پایین دارای تور و چین هستند که ظاهر بسیار شیکی دارند.

انواع شومیز | مدل شومیز جلو بسته

شومیز جلو بسته

انواع شومیز پشت باز

همانطور که مشخص است این نوع شومیز دارای پشت باز است و در بخش پشتی این لباس دکمه تعبیه شده است. معمولا این نوع شومیزها از برش ها و طراحی های آزادی برخوردار هستند و مناسب خانم هایی هستند که اضافه وزن دارند. این مدل شومیز در ناحیه ی پهلو ها گشاد می شود. برخی از مدل های آن نیز وجود دارد که در قسمت پایین آن گره می خورد و می توانید آن را با دامن کوتاه و شلوار جین ست کنید.

انواع مختلف شومیز حریر

اگر به دنبال یک مدل مناسب شومیز برای مهمانی و دورهمی هستید شومیزهای حریری که با رنگ های پاستیلی در بازار موجود هستند یک گزینه ی مناسب به شمار می رود. این مدل شومیز را می توانید با طرح های مختلفی مانند یقه حلزونی، آستین کلوش و آستین بلند مشاهده کنید. با توجه به اینکه این مدل شومیز ها معمولا در رنگ های ملایم و پاستیلی وجود دارند می توانید آن ها را با لباس های تیره مانند شلوار و دامن های مختلف ست کنید.

مدل شومیز حریر یقه هالتر: مهم ترین ویژگی این نوع شومیز آستین های پفی آن است که در قسمت مچ ها تنگ می شوند. این مدل شومیز برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است و قابل ست شدن با دامن و شلوار می باشد.

انواع شومیز | مدل شومیز حریر

  شومیز حریر

شومیز حریر یقه پاپیونی

یکی از انواع شومیز که می توانید با آن استایل های نیمه رسمی و جالبی ایجاد کنید مدل یقه پاپیونی است. شما می توانید این نوع شومیز را به تنهایی یا به همراه مانتوهای جلوباز تابستانه بپوشید.

انواع شومیز های حریر با گلهای برجسته که معمولا به شکل جلو بسته طراحی می شوند گزینه ی مناسبی برای استفاده در زیر مانتو و ست کردن با دامن های تنگ است. این مدل شومیزها در قسمت یقه دارای تزیین هستند. می توانید آن ها را با کفش های طرح دار ست کنید.

شومیزهای حریر آستین چین دار یکی از مدل های محبوب و پرطرفدار است. این نوع شومیز که دارای آستین گشادی است در دو مدل آستین بلند و آستین کوتاه دیده می شود. به دلیل داشتن آستین های گشاد و آزاد می توانید آن ها را در زیر سرهمی های جین برای فصول گرم سال استفاده کنید.

شومیز لی

مدل شومیز های لی یکی از نمونه های پرطرفدار برای این نوع لباس محسوب می شود. شومیز لی یک گزینه ی مناسب برای دخترخانم هایی است که می خواهند از یک تیپ اسپرت کژوال برخوردار باشند. می توانید این مدل شومیز را به تنهایی و به جای مانتو در بیرون از منزل بپوشید. شومیزهای لی به عنوان گزینه ی مناسبی برای گردش و تفریح در بیرون از منزل به شمار می روند.

انواع شومیز | مدل شومیز لی

  شومیز لی

انواع شومیز با یقه های مختلف

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم شومیزها را می توانیم از جنبه های مختلفی دسته بندی کنیم. در ادامه قصد داریم شومیزهایی را معرفی کنیم که شاخصه ی مهم آن ها طراحی یقه های خاص شان می باشد.

انواع شومیز | مدل شومیز ملوانی

شومیز یقه ملوانی

شومیز یقه ملوانی

شومیز یقه ملوانی یکی از شومیزهایی است که در بخش یقه ی آن پارچه شنل مانندی وجود دارد. در برخی موارد این پارچه از رنگ دیگری انتخاب می شود. این مدل شومیز را معمولا در فرم های لباس مشاهده می کنیم. البته یک گزینه مناسب برای کنار ساحل نیز به شمار می رود. می توانید آن را با دامن های کوتاه پیلی دار و شلوارک های کوتاه ست کنید.

انواع شومیز | مدل شومیز یقه بلیزر

شومیز یقه بلیزر

شومیز یقه بلیزر

یکی از جذاب ترین مدل های شومیز مدل یقه بلیزری است که با پارچه های مختلفی دوخته می شوند. مهم ترین ویژگی این شومیز بعد از یقه ی خاص آن بند یا کمربندی است که به دور بدن پیچیده می شود و در قسمت کمر به صورت پاپیونی بسته می شود. این نوع شومیزها دارای آستین های چین دار و پف پفی هستند. می توانید از این مدل شومیز برای رویداد های رسمی و در استایل روزانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه