راهنمای انتخاب مانتو و لباس مسافرتی 1401

راهنمای انتخاب لباس و مانتوی مسافرتی 1401

مانتو و لباس مسافرتی را بر چه اساسی باید انتخاب کنیم؟ اولین گزینه ای که برای انتخاب لباس و مانتو مسافرتی باید مد نظر داشته باشید این است که باید لباس هایی بپوشید که بتوانید در تمام روز آن را پوشیده و احساس راحتی داشته باشید. یکی از پیشنهاداتی که معمولا در این زمینه می شود این است که مانتو و لباس هایی را انتخاب کنید که از جنس لباس های ورزشی باشد بافت و جنس این لباس ها به صورتی است که به راحتی جریان هوا و رطوبت را از خود عبور می دهند.

بهترین مانتو و لباس مسافرتی چه ویژگی هایی دارند

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای انتخاب لباس و مانتو مناسب مسافرت وجود دارد این است که باید لباس هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ خنثی هستند. در واقع این لباس ها قابلیت ست شدن با همه چیز را دارند. با توجه به محدودیتی که در به همراه بردن لباس دارید انتخاب این رنگ لباس باعث می شود که لباس های کمتری را با خود ببرید. می توانید شلوار یا دامن خود را از میان رنگ های مشکی، طوسی، خاکی و قهوه ای انتخاب کنید.

مانتو و لباس مسافرتی | مانتو مسافرتی

  مانتو

نکات مهم برای انتخاب مانتو و لباس مسافرتی

مانتو و لباس مسافرتی را باید به گونه ای انتخاب کنید که پارچه های آن ها در برابر چروک شدن مقاوم باشند یا کمتر چروک شوند. همانطور که می دانید همه ی لباس ها نیاز به اتو دارند البته اما بعضی از آن ها کمتر از سایرین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که کمتر نیاز به اتو داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب لباس مسافرتی باید به آن توجه داشته باشید انتخاب استایل مناسب است. مسافرت باعث می شود که شما در معرض یک فرهنگ ناشناخته قرار بگیرید. این امر می تواند هیجان انگیز باشد و در برخی موارد نیز می تواند ناخوشایند باشد بنابراین باید استایل خود را به گونه ای انتخاب کنید که از انگشت نما شدن شما پیشگیری کند. کارشناسان توصیه می کنند که مسافران و توریست ها از پوشیدن لباس های تنگ و کوتاه اجتناب کنند.

مانتو و لباس مسافرتی دارای جیب های متعدد: با توجه به اینکه شما برای انتخاب لباس در هنگام مسافرت گزینه های کمتری خواهید داشت. بهتر است بهتر است لباس شما دارای جیب های متعددی باشد. در صورتی که کت و بلوز در استایل تان است می توانید از جیب های آن ها برای نگه داشتن اکسسوری، بلیت امکان مختلف تفریحی و عینک های آفتابی استفاده کنید.

شلوار و دامن شما می تواند دارای چند جیب مخفی باشد در مسافرت های خارجی می توانید از این جیب ها برای نگهداری پاسپورت، پول و … استفاده کنید. با توجه به اینکه این جیب ها معمولا به شکل مخفی هستند عملکرد بهتری نسبت به کیف های مجزا دارند. برخی از جیب ها در لباس های مختلف زیپ دار هستند که این ویژگی باعث امنیت بیشتر مدارک و پول های شما می شوند.

مانتو و لباس مسافرتی | لباس و مانتو مسافرتی

  مانتو مسافرتی

چه جنسی برای لباس مسافرت مناسب است

لباس و مانتو مسافرتی باید از چه جنسی باشند؟ در ابتدا باید بگوییم که لباس های مسافرتی باید از میان پارچه هایی انتخاب شوند که امکان تنفس داشته باشند و سریع خشک شوند. یکی از گزینه هایی پیشنهادی انتخاب لباس هایی از جنس پلی استر است. این جنس پارچه را معمولا برای دوخت لباس های ورزشی استفاده می کنند. با توجه به اینکه طراحی آن ها برای فعالیت های بدنی بالا و سنگین است می توان گفت بهترین گزینه برای لباس های مناسب مسافرت است.

مهم ترین ویژگی لباس های پلی استر این است که از وزن سبکی برخوردار هستند، آب گریز، قابل تنفس بالا و سریع خشک می شوند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که نخ و پنبه نسبت به پلی استر آسودگی بیشتری برای شما ایجاد می کنند.

مانتو و لباس مسافرتی خود را می توانید از جنس ابریشمی انتخاب کنید. گرچه این الیاف بسیار لوکس و گرانقیمت است اما به دلیل نرمی قابل توجه آن بسیار مورد توجه است. معمولا این جنس لباس را برای مسافرت هایی پیشنهاد می کنند که در مناطق گرم باشد. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به سبکی و قابلیت تنفس بالای آن اشاره کنیم. نقطه ضعف این الیاف مقاومت پایین آن در برابر آب است.

نخ و پنبه: استفاده از پارچه های پنبه ای و نخی برای لباس هایی که در استایل کژوال کاربرد دارند. این جنس لباس از دوام بالا و نرمی فوق العاده ای برخوردار است. این لباس ها علاوه بر قابلیت تنفس بالا امکان تطبیق پذیری در استایل های مختلف را دارند. اما به اندازه ی لباس های از جنس پلی استر قابلیت آب گریزی ندارند.

مانتو و لباس مسافرتی

                                                                                                                   مانتو و لباس مسافرتی

لباس مسافرت با ترکیب نخ و پلی استر

لباس و مانتو مسافرتی را می توانید از جنس ترکیبی نخ و پلی استر انتخاب کنید. این ترکیب برای لباس های مسافرتی و کژوال بسیار ایده آل است. این لباس بسیار نرم و راحت است از قابلیت آب گریزی مناسبی برخوردار است.

موارد مهم برای انتخاب لباس های مسافرتی

لباس مسافرتی را باید متناسب با منطقه ی آب و هوایی که به آنجا سفر می کنید انتخاب نمایید. نکته ای که باید در هنگام مسافرت رعایت کنید چک کردن آب و هوای منطقه ی مورد نظر است. در صورتی که قصد دارید در سفرهایتان مسافت طولانی را راهپیمایی کنید باید یک کفش مناسب در ساک سفرتان بگذارید. یکی از بهترین کفش ها برای راهپیمایی در مسافرت کفش های کتانی هستند. برای بسته بندی لباس های مسافرتی باید از بسته های جداگانه استفاده کنید. این بسته ها کارایی بسیار بالایی دارند. می توانید این بسته ها را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید.

لازم است که لباس های تا شده را به درستی تا کنید و مرتب بچینید. زمانی که لباس ها را فشرده تر بچینید فضای کمتری اشغال خواهید کرد.

راهنمای انتخاب لباس و مانتوی مسافرتی

  مانتو برای تفریح

دو ویژگی که افراد حرفه ای در مسافرت ها رعایت می کنند

مانتو و لباس مسافرتی خود را باید بر اساس موارد خاصی انتخاب کنید. ممکن است تا به حال نام لباس های ضد آفتاب به گوشتان خورده باشد. اکثر لباس ها می توانند افراد را تا حدودی در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. در صورتی که لباس های ضد آفتاب در مقابل با فاکتور UFP طراحی شده اند و می توانند پوست بدن افراد را در برابر اشعه های آفتاب محافظت نمایند.

حشرات مزاحمین همیشگی در مسافرت ها هستند. در برخی موارد وضعیت بدتر است و حشراتی وجود دارند که می توانند بیماری هایی را به انسان ها انتقال دهند. بعضی از شرکت های تولید کننده لباس برای جلوگیری از گزش حشرات در هنگام طراحی لباس از ماده ای به نام پرمترین استفاده می کنند. این ماده نوعی حشره کش است و باعث پراکندگی حشرات می شود. این ماده مورد تایید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در امریکا قرار گرفته است. نکته ی جالبی که در مورد این ماده وجود دارد این است که در قالب اسپری نیز موجود است.

افراد می توانند این اسپری را خریداری کرده و بر روی لباس خود اسپری کنند.

یکی از مدل‌های جذاب و شیک برای استفاده از مسافرت و تفریحات مانتو مدل بهار مانتو ابریشم است که یک شومیز شیک و جذاب و راحت برای استفاده در مسافرت به شمار می رود و در فصل تابستان تجربه ای خنک و شیک را برای شما در مسافرت رقم می زند.

  مانتو مدل بهار یک مانتوی راحت برای تفریح

لباس و مانتو مسافرتی را باید متناسب با اندام و فرم بدنی تان انتخاب کنید تا درون ان احساس راحتی و آزادی داشته باشید. در صورتی که این موارد را رعایت نکنید به احتمال زیاد در طول سفر به زحمت خواهید افتاد. انتخاب مناسب و هوشمندانه ی لباس سفر باعث می شود که بار بزرگی از دوش شما برداشته شود.  

اگر قصد مسافرت به جنوب کشور را دارید و نمی‌دانید که چه لباس‌هایی را پوشیدن انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله لباس و مانتو در سفر جزایر جنوب ابریشم را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه