راهنمای دخترانه مرتب کردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس

چگونه کمد لباس مرتبی داشته باشیم

کمد لباس را چگونه مرتب کنیم؟ مرتب کردن کمد لباس به صورت معمول برای بیشتر افراد به عنوان غول مرحله ی آخر است که در مرحله های مختلف نظافت منزل وجود دارد. این نکته درست است که به هم ریختگی و آشفتگی درون کمدها را معمولا کسی نمی بیند و از دید شما پنهان است. اما همین به هم ریختگی و آشفتگی پنهانی نیز می تواند باعث استرس و پریشانی افراد شود.

در صورتی که لباس ها و لوازم دیگر را به صورت شلخته و نامرتب درون کمد لباس بریزید و به سازماندهی آن ها توجه ای نکنید ممکن است منزل تان را سریع مرتب کرده باشید اما با هر بار سر زدن به کشوها و کمدها با دردسر بزرگی روبرو خواهید شد. شاید مرتب کردن کمد بسیار سخت به نظر برسد اما می توانیم با رعایت چند نکته ی کاربردی آن را آسان کنیم.

کمد لباس

  کمد

روش های مختلف مرتب کردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس ترفندهایی دارد که با استفاده از آن می توانید از فضای کمد تان به صورت بهینه استفاده کنید. برای آشنایی با این ترفندها که به مرتب کردن کمدها ختم می شود با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای فضایی که در اختیار دارید

برخی مواقع دنبال پیراهنی هستید که هر هفته از آن استفاده می کرده اید، اما مدت زمان زیادی را باید صرف گشتن به دنبال پیراهن مورد نظر کنید. این در حالی است که چمدان های بزرگی که به ندرت از آن ها استفاده می کنیم به سادگی در کف کمد قابل دسترسی هستند. در صورتی که قصد دارید کمد خود را مرتب کنید نخستین ترفند این است که وسایل پرکاربرد را در دسترس بگذارید. موارد دیگری را که کمتر از آن ها استفاده می کنید مانند لباس های مهمانی یا چمدان ها را در قفسه های بالاتر قرار دهید.

کمد لباس را با جدا کردن ملحفه ها مرتب کنید

جالب است بدانید بزرگترین متهمان بی نظمی در کمدهای لباس ملحفه ها هستند. در صورتی که آن ها را از سایر وسایل جدا نکنید کمد شما بیش از حد نامنظم و شلوغ به نظر خواهد رسید. وجود ملحفه ها در هر کجای کمد باعث می شود که یافتن وسایل روزمره بسیار دشوار شود. می توانید ملافه ها را در یک روبالشی قرار داده و آن را در گوشه ی کمد تان قرار دهید.

کمد لباس

  کمد

راهکار ضامن قوطی در نوشابه

می توانید با استفاده از این ترفند ظرفیت کمد لباس تان را افزایش دهید. با استفاده از این راهکار می توانید ضامن قوطی لباس را به رخت آویز متصل کنید به این ترتیب می توانید یک چوب لباسی دیگر از رخت آویز، آویزان کنید.

کمد لباس را با استفاده از تقسیم کننده ها مرتب کنید

شما می توانید کمد خود را با هر شیوه ای که می خواهید مرتب کنید. اما انتظار نداشته باشید انبوهی از لباس هایی که بر روی هم چیده شده اند بدون اینکه چیزی آن ها را در جای خود نگه دارد در جای خود بمانند. برای این کار می توانید از تقسیم کننده هایی استفاده کنید که ظاهری قفسه مانند دارند. این تقسیم کننده ها وسایل شما را مرتب و در دسترس نگه می دارند.

ظرفیت کمد خود را چند برابر کنید

ممکن است کمد شما تنها از یک میله تشکیل شده باشد که می توانید لباس ها را به آن آویزان کنید. قرار نیست که کمد شما برای همیشه به این حالت بماند. برای افزودن ظرفیت کمد بهتر است قفسه هایی را به آن اضافه کنید. این قفسه ها می توانند به راحتی وسایلی مثل حوله ها و ملحفه ها را درون خود قرار دهند.

کمد لباس

کمد

لیز خوردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس بستگی به ترفندهایی دارد که به کار می گیرید. معمولا بیشتر افراد از این موضوع شکایت دارند که لباس های آن ها مدام از روی رخت آویزها لیز می خورد و به روی زمین می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از یک ترفند ساده و بسیار ارزان قیمت استفاده کنید. بر روی بازوهای رخت آویزها به صورت زیکزاکی چسب قطره ای بریزید تا مانع لیز خوردن لباس های شما شود.

استفاده از آویزهای با کیفیت باعث می شود که کمد لباس شما مرتب بماند. استفاده از رخت آویزهای ظریف و با کیفیت باعث می شود که لباس های ظریف آسیب نبینند. این رخت آویزها از ظاهر یکنواختی برخوردار هستند و باعث می شوند که ظاهر کمد شما بسیار مرتب به نظر برسد. در صورتی که قصد دارید از رخت آویزهای فعلی خود استفاده کنید کافی است با یک ترفند بسیار ساده دور رخت آویزها را پارچه یا نوار بپیچید

بوت ها و چکمه های خود را مرتب کنید

مرتب کردن کمد لباس ارتباط زیادی با نحوه ی چیدمان بوت ها و چکمه های شما دارد. همانطور که می دانید چکمه ها و بوت ها نسبت به کفش های معمولی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. در صورتی که به پهلو بیفتند علاوه بر اینکه بد حالت می شوند فضای زیادی را اشغال می کنند. برای جلوگیری از این کار می توانید از سازمان دهنده ها استفاده کنید. در صورتی که کف کمد تان فضای مناسب نگهداری برای بوت ها و چکمه ها را دارید آن ها را به صورت مرتب کف کمد بچینید و با گذاشتن مجله های ضخیم در اطراف آن ها از افتادن و تغییر شکل شان جلوگیری کنید.

ژاکت ها و لباس های حجیم را آویزان نکنید: ژاکت ها و لباس های حجیم به دلیل وزن بالایی که دارند اگر مدت زیادی آویزان بمانند به مرور زمان دچار شل شدگی و افتادگی در ناحیه ی شانه ها می شوند. می توانید به جای آویزان کردن آن ها از سازمان دهنده ها استفاده کنید. ژاکت های تان را به صورت لوله ای تا بزنید و درون سازمان دهنده ها قرار دهید.

برای نظم دادن به کمد آویز لباس را برگردانید

کمد لباس را با برگرداندن آویز لباس ها مرتب کنید. تمام آویزهای لباس ها را به شکلی برگردانید که انتهای قلاب باز آن به سمت خودتان باشد. این ترفند ساده باعث می شود که مقداری فضای آزاد در کمد لباس هایتان داشته باشید. پس از برداشتن لباس آویز را به حالتی برگردانید که در جهت صحیح قرار بگیرد. هر چیزی که بر روی رخت آویزها است و با گذشت زمان رد به عقب هستند به این معنی است که شما آن لباس را به ندرت می پوشید. بنابراین می توانید جای آن را تغییر بدهید تا فضای بیشتری را برای لباس های پرکاربرد خود فراهم کنید.

داخل کمد لامپ نصب کنید: اگر می خواهید که داخل کمد لباس تان را مرتب تر کنید می توانید از یک لامپ روشنایی درون کمد استفاده کنید. روشنایی حاصل از لامپ باعث می شود که شما بتوانید به راحتی وسایل مورد نیازتان را پیدا کنید و احتیاجی به گشتن اضافی نباشد. چراغ های سنسوردار و چراغ های سقفی گزینه های مناسبی برای این کار هستند.

کمد لباس

  کمد

اگر علاقه‌مند به یادگیری نحوه درست تا کردن لباس‌ها هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش تا کردن لباس و مانتو ابریشم را مطالعه کنید.

قرار دادن اکسسوری ها در کشو جداگانه

کمد لباس خود را با نظم دادن به اکسسوری ها مرتب کنید. می توانید اکسسوری های مختلف مانند کلاه، دستکش، شال و … را به صورت جداگانه در کشوهای مخصوص بگذارید.زمانی که اکسسوری ها را میان لباس ها می گذارید معمولا آن ها را پیدا نمی کنید. اما وقتی اکسسوری ها یک جای مخصوص خود داشته باشند به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته و از آن ها استفاده کنید.

برای دیدن مانتوهای متنوع تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید صفحه اینستاگرامی ابریشم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه