راهنمای شستن مانتو مجلسی

شستن مانتو مجلسی

اصول شستن مانتو مجلسی

شستن مانتو مجلسی چه اصولی دارد؟ افراد معمولا پیش از اینکه به مهمانی بروند به طرز وسواس گونه ای تمایل دارند برای خوش استایل بودن برنامه ریزی کنند. اما پس از بازگشت از مهمانی متوجه می شوید که مانتو مجلسی شما کثیف شده است. همه دوست دارند چیزی که از مهمانی ها برای آن ها باقی می ماند خاطره ها، عکس ها و چیزهای خوشایند باشد. اما شما متوجه می شوید که یک لکه بر روی مانتوی مجلسی تان جا خوش کرده است. این لکه می تواند رد رژلب، لکه ی شربت یا غذاهایی باشد که در مهمانی میل کرده اید.

شستن مانتو مجلسی در منزل آنقدر برای بیشتر افراد دشوار است که ترجیح می دهند مانتو را به گوشه کمد انتقال داده و خودشان را به فراموشی بزنند. قصد داریم در ادامه با چند ترفند ساده نحوه شستن مانتوهای مجلسی را در منزل به شما آموزش بدهیم.

شستن مانتو مجلسی

  مانتو

نکاتی که برای شستن مانتو مجلسی در منزل اهمیت دارد چیست

شستن مانتو مجلسی در اولین گام به این شکل است که اطلاعاتی را که به شستشوی لباس ربط دارد و معمولا بر روی یک پارچه کوچک در درز آستین یا پشت لباس تعبیه شده است مطالعه کنید. این پارچه ها اطلاعاتی را که برای شستشوی لباس اعم از میزان درجه حرارت آب، مدت زمانی که برای شستشو احتیاج است و بقیه ی اطلاعات را در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای مطالعه در زمینه لیبل لباس می‌توانید به مقاله آموزش نمادهای شستشوی لباس ابریشم سر بزنید.

در اولین فرصت اقدام به شستن مانتو مجلسی خود کنید: هیچ وقت اجازه ندهید که لکه و کثیفی بر روی پارچه مانتو شما ماندگار شود. بهتر است در اولین فرصت آن را بشویید. هر اندازه سریعتر لکه را از بین ببرید احتمال پاک شدن آن بیشتر است. برای اینکه ظاهر مانتو یا لباس مجلسی شما دچار آسیب نشود و درخشندگی خود را از دست ندهد آن را پشت و رو کنید سپس بشویید. این کار باعث می شود که بافت لباس شما دچار آسیب نشود و ظاهر اولیه خود را حفظ کند.

برای شستن مانتو مجلسی از چه شوینده هایی استفاده کنیم

مانتو مجلسی را با چه شوینده هایی بشوییم؟ بیشتر افراد عادت دارند بیش از استاندارد مصرفی مواد شوینده برای شستن لباس ها استفاده کنند. این در حالی است که ما می توانیم مقدار مصرف مان را به نصف یا کمتر از آن کاهش بدهیم. زمانی که این کار را انجام دادید متوجه خواهید شد که لباس ها باز هم تمیز می شوند.

در صورتی که بیش از میزان مصرف تان از شوینده ها استفاده کنید لباس شما کثیف تر از قبل خواهد شد. به این دلیل که ایجاد کف زیاد باعث می شود که آلودگی ها و باکتری ها در بافت پارچه ماندگار شوند. در نهایت شما مجبور می شوید که یک لباس کثیف و لکه دار را بپوشید یا مجددا آن را بشویید.

در صورتی که قصد دارید مانتوی خود را با ماشین لباسشویی بشویید هنگام اضافه کردن شوینده حد نرمال را رعایت کنید. لازم است بر اساس توضیحاتی که درون لباس وجود دارد از شوینده های مناسب بافت پارچه مورد نظر استفاده کنید تا به لباس آسیب کمتری برسد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن بافت پارچه مانتوهای مجلسی می توانید از شوینده هایی استفاده کنید که برای شستشوی لباس کودک تولید شده اند. این شوینده ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که آسیب کمتری به لباس می زنند.

شستن مانتو مجلسی

مانتو

مانتو را با آب سرد بشویید

مانتو مجلسی را با آب سرد بشویید. معمولا بر روی برچسب های لباس ها بیشترین دمای شستشویی را که شما می توانید استفاده کنید قید می کنند. این به منزله ی آن نیست که شما موظف هستید که لباس را با این دما بشویید. فراموش نکنید که استفاده از آب داغ باعث از بین رفتن رنگ لباس و چروک شدن آن می شود. جالب است بدانید با استفاده از آب سرد می توانید لباس را به سادگی تمیز کنید.

با استفاده از آب سرد می توانید لکه های سبزی، خون، لبنیات و… را پاک کنید. در صورتی که قصد دارید لکه های مربوط به گل و میوه را پاک کنید از آب ولرم استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های ساده می توانید از مایع پاک کننده رقیق یا صابون استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید از مقدار بیشتری شوینده که حاوی پرکربنات سدیم است استفاده کنید.

مانتو را در هوای آزاد خشک کنید

مانتو مجلسی را پس از شستن در معرض هوای آزاد قرار دهید. زمانی که لباس ها را در معرض هوا قرار می دهید علاوه بر خشک شدن طبیعی و آسیب کمتر به بافت پارچه وجود نور خورشید باعث می شود که رشد باکتری ها در لباس ها متوقف شود. نور آفتاب باعث می شود که رد لکه ها بر روی لباس ها کم رنگ شده یا کلا از بین برود.

بنابراین تا حد امکان لباس خود را در هوای آفتاب خشک کنید. در صورتی که امکان خشک کردن لباس ها در فضای آزاد را ندارید یا در روزهای بارانی می توانید لباس ها را بر روی جا لباسی یا رخت آویز قرار دهید تا با رفتن آب آن ها خشک شوند.

اتو مانتو های مجلسی

مانتو مجلسی خود را با دقت اتو کنید. توجه داشته باشید که از لبه های اتو آب کثیف چکه نکند. به این دلیل که لبه های اتو به شکل مستقیم با لباس شما در ارتباط هستند. در صورتی که اتوی شما مجهز به تمیز کننده ی اتوماتیک است به شکل مداوم از آن استفاده کنید تا مانع چکیدن آب کثیف بر روی مانتو شوید.

پیش از انجام فرایند اتو زدن می توانید آن را بر روی موم کاغذی بگذارید تا به این شکل آهار آن از بین برود. در صورتی که در حین اتو زدن لباس شما با لکه های زرد رنگ کثیف شد فورا آن را بشویید. اگر می خواهید ریسک ایجاد لکه را به صفر برسانید هنگام اتو زدن مانتوهای مجلسی یک پارچه نازک سفید بر روی آن پهن کنید.

شستن مانتو مجلسی

  مانتو

شستشوی مانتوهای سنگ دوزی شده

مانتو مجلسی سنگ دوزی شده یکی از مدل های بسیار محبوب است. در صورتی در مورد شستشوی این نوع مانتوها آگاهی لازم را داشته باشید نیازی نیست آن را به خشکشویی بسپارید. این لباس ها به دلیل سنگ، پولک و مهره هایی که بر روی آن ها وجود دارد بسیار ظریف هستند. در ابتدای امر با استفاده از لکه بر مناسب لکه را از بین ببرید. فراموش نکنید که شستن این لباس ها با لکه بر های قوی باعث از خراب شدن آن ها می شود.

شستن مانتو مجلسی

  مانتو

برای شستن این مدل مانتوها می توانید یک تشت را پر از آب سرد کرده و به آن شامپو اضافه کنید. لباس را به مدت 10 دقیقه رها کنید سپس برای از بین رفتن کثیفی به آرامی آن را تکان دهید.

این مدل لباس ها را هرگز چنگ نزنید چون باعث خراب شدن آن ها می شود. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دارای برنامه شستشوی ملایم است می توانید مانتو را با آن بشویید. پیش از آنکه مانتو را در ماشین لباسشویی قرار دهید آن را پشت و رو کرده و در کیسه ی توری مخصوص قرار دهید. در صورت جدا شدن سنگ ها می توانید مجددا آن را نصب کنید.

برای آشنا شدن با نحوه درست شستن لباس‌ها با دست می‌توانید مقاله شستن لباس با دست ابریشم را مطالعه کنید.

مانتو مجلسی سنگ دوزی شده را پس از شستن با بخار خشک کنید. به این دلیل که اتو کشیدن آن بسیار سخت است و باعث جدا شدن و از بین رفتن سنگ ها می شود.

برای دیدن جدیترین مدل‌های تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید ما را در صفحه اینستاگرامی ابریشم هم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه