معرفی فیلم مد و فشن

فیلم مد و فشن

فیلم های جذاب در مورد مد و فشن دخترانه

فیلم مدو فشن یکی از ژانرهای تاثیر گذار و پر مخاطب در سنمای جهان به شمار می رود. با توجه به اینکه برخی افراد وجود این صنعت را غیر ضروری می دانند؛ اما جالب است که بدانید که مد و فشن به عنوان یک صنعت پویا سالانه تاثیر زیادی بر روی سبک زندگی میلیون ها نفر در سراسر دنیا دارد. این صنعت همواره نگاهی رو به جلو دارد همواره به دنبال ایجاد تغییرات است.

جذابیت هایی که در صنعت مد و فشن وجود دارد باعث شده است که به صنعت سینما بسیار نزدیک شود. امروزه مشاهده می کنیم که طراحی لباس یکی از مهم ترین بخش های سینما شناخته می شود. به شکلی که مشاهده می شود برای طراحی لباس برای برخی فیلم ها گاهی صد ها هزار دلار و در برخی موارد میلیون ها دلار صرف می شود. در سال های اخیر فیلم های متعددی مشاهده شده است که با درون مایه فشن و مد ساخته شده اند. قصد داریم چند نمونه از جذاب ترین فیلم ها را در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

جذاب ترین فیلم های مد وفشن در سال های اخیر

فیلم جذاب کروئلا Cruella

فیلم‌مدوفشن کروئلا ساخته کِرِگ گیلسپی (craig gillespie) در سال 2021 ساخته شد و کاندید و برنده بهترین طراحی جایزه اسکار را برنده شد. کارگردان این فیلم که در سال 2017 با بازی مارگوت رابی که در نقش تونیا در فیلم تونیا برنده جایزه اسکار بهترین نقش مکمل را برد. این فیلم با فروش 233 میلیون دلاری از گیشه توانست نقش خود به عنوان فیلمی موفق باشد.

این فیلم با بازی بی نظیر emma stone و نقش آفرینی بی نظیر او در نقش کروئلا داستان دختری را روایت می کند که علاقه بسیار زیادی به طراحی لباس و مد و فشن را دارید و به عنوان فیلم مد و فشن، فیلمی جذاب و انگیزشی برای طراحان به شمار می رود.

فیلم مد و فشن

اما استون در نقش کروئلا در فیلم مد و فشن کروئلا

فیلم مدو فشن رشته خیال یا Phantom Thread:

این فیلم اثر پل توماس اندرسون کارگردان اثر فوق العاده ی خون به پا می شود است؛ که برای علاقه مندان به سینما نا آشنا نیست. اندرسون در این فیلم سراغ یک سوژه ی جذاب و در عین حال ناب رفته است. موضوع اصلی این فیلم روابط پیچیده ی انسانی است. این فیلم از عشقی سخن می گوید که با عبور از دو مقوله ی غرور و خودپسندی از مسیر تخریب گذر می کند.

اندرسون در فیلم رشته خیال از مد و فشن به عنوان یک بستر مناسب برای قصه گویی خود استفاده کرده است. این فیلم در برهه زمانی دهه 50 میلادی اتفاق می افتد. ماجرای فیلم از این قرار است که دنیل دی لوئیس در هیئت یک خیاط مقتدر ظاهر شده است. شغل او دوختن لباس برای اعضای کاخ سلطنتی و قشر مرفه می باشد. همه چیز تحت کنترل این مرد است تا اینکه پای یک دختر جوان به زندگی او باز می شود.

فیلم در ادامه نشان می دهد که با حضور این دختر زندگی مرد خیاط دستخوش طوفان حوادث و تغییرات خاصی می شود.

فیلم مد و فشن

  فیلم

فیلم مدوفشن دستیار خرید شخصی یا Personal Shopper

این فیلم بازی عمیق و تاثیر گذار کریستین استوارت بازیگر توانای مجموعه ی گرگ و میش ساخته شده است. شما می توانید در فیلم دستیار خرید شخصی یک بازی عمیق و زیر پوستی را از این بازیگر مشاهده کنید. این داستان علاوه بر مدو فشن به حوزه ی روانکاوانه نیز تعلق دارد. استوارت در این فیلم نقش یک دستیار خرید شخصی را ایفا می کند که برای برندهای معتبر در حوزه ی مد خریدهایی را انجام می دهد. این فرد برادرخود را از دست داده است و به دنبال یک نشانه از سمت جهان دیگر می گردد.

فیلم مد و فشن دستیار خرید در حقیقت یک تلفیق اثر گذار از مد و ماوراء الطبیعه است که تبدیل به یک نسخه ی فوق العاده جذاب شده است. داستان فیلم از این قرار است که نقش اصلی داستان روزها را در دنیای مد پاریس در میان جواهرات و لباس های رنگارنگ می گذارند. او شب ها را به جستجوی دنیای دیگر و نشانه هایی از مرگ غوطه می خورد. کارگردان با زیرکی هر چه تمام تر صنعت مد و دنیای رازآلود آن را به عنوان بستری مناسب و جذاب برای نمایش داستان خود انتخاب کرده است.

فیلم مد و فشن

  فیلم

جیا یا Gia

این فیلم قصد دارد به بینندگان بگوید که دنیای جذاب مد با همه ی زرق و برق هایی که دارد دارای نقاط سیاهی و تباهی نیز می باشد. داستان فیلم جیا در ارتباط با دختر جوانی با همین نام است که با ورود به دنیای مد از این مرزهای سیاهی و تباهی یکی پس از دیگری عبور می کند. بازیگر نقش جیا را آنجلینا جولی بازی کرده است. جولی در این فیلم داستان سقوط تلخ یک مانکن زیبا رو را به خوبی بر پرده ی سینما روایت می کند.

فیلم مد و فشن

  جیا

شیطان پرادا می پوشد

فیلم مد و فشن شیطان پرادا می پوشد به ظرافت به این مسئله اشاره دارد که صنعت مد نیز مانند هر پدیده ی دیگری دارای تاریکی ها و ضعف هایی می باشد. این فیلم به بینندگان چهره ی بی رحم صنعت مد را نشان می دهد. در این فیلم مریل استریپ توانا و هنرمند در نقش یک سردبیر خودخواه و خشن مجله مد ظاهر شده است.

این مدیر مجله که اقتباسی از شخصیت مدیر مجله ی مد وُگ می باشد رفتاری بسیار مستبدانه و تحقیرآمیز با کارمندان خود دارد. این رفتارها باعث می شود که آندرئا که نقش او را آن هاتاوی بازی می کند پس از گذراندن تجربه های سخت و بی شماری که در دفتر مجله مد دارد عطای نویسندگی در این حوزه را به لقایش ببخشد.

فیلم مد و فشن

  فیلم

خیاط یا The Dressmaker

فیلم مد وفشن خیاط با بازی کیت وینسلت ستاره فیلم فراموش نشدنی تایتانیک در سال 2015 با اقتباسی از یک رمان با همین نام ساخته شده است. کیت وینسلت در این فیلم به عنوان یک خیاط ظاهر شده است که پس از مدت زمان طولانی به شهر زادگاهش باز می گردد.

خیاط این فیلم در گذشته تجربه های تلخی در شهر کوچک زادگاهش از سر گذرانده است. او به علت یک اتهام بی اساس و بی مورد در گذشته از شهر تبعید شده و مورد بی عدالتی قرار گرفته است. او حالا بازگشته تا از مادر بیمار خود مراقبت کند. اما داستان فیلم در همین جا به پایان نمی رسد و به نظر می رسد که او به دنبال چیزی بیشتر از پرستاری از مادرش آمده است. در این فیلم نیز می توانیم مشاهده کنیم با استفاده از مد و فشن داستانی زیبا و پرکشش خلق شده است.

فیلم مد و فشن

فیلم خیاط

کوکو قبل از شنل

فیلم کوکو قبل از شنل با بازی بی نظیر آدری توتو بازیگر فیلم به یاد ماندنی زندگی شگفت انگیز امیلی پولن به عنوان یکی از فیلم های تاثیر گذار در این حوزه است. همانطور که می دانید کوکو شنل طراح فرانسوی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مشهور ترین چهرهای دنیای مد و فشن به شمار می رود. در این فیلم به بررسی زندگی وی پیش از معروف شدن پرداخته شده است. این فیلم در سال 2009 میلادی ساخته شده و تماشای آن به افرادی که شیفته برند شنل هستند توصیه می شود.

فیلم مد و فشن

فیلم

سخن پایانی

جالب است بدانید که فیلم های زیادی در حوزه  مد وفشن وجود دارد که معرفی آن از حوصله این بحث خارج است. این فیلم ها معمولا بسیار جذاب و پرکشش هستند.

هر کدام از این فیلم ها گوشه ای از دنیای پر رمز و راز مد را فاش می کنند. برای آشنایی بیشتر می توانید فیلم های دیگری نظیر: اعترافات یک معتاد که در مورد یک دختر معتاد به خرید است و فیلم زولندر، مضحک روی با بازی آدری هیپورن، دیور و من، کورئلا و …… را تماشا کنید. فیلم مدو فشن در حوزه مستند نیز ساخته های زیادی نظیر: مادمازل C، لاگرفیلد…محرمانه، آیریس و … را دارد. تماشای این فیلم ها باعث می شود که افراد با ابعاد مختلف این هنر آشنا شوند و سختی هایی که در این صنعت وجود دارد را بهتر درک نمایند.

برای دیدن مانتوهای تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید صفحه اینستاگرامی ابریشم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه