آموزش تا کردن لباس و مانتو

تا کردن لباس و مانتو

راهنمای تا کردن لباس و مانتو

تا کردن لباس و مانتو می تواند با استفاده از ده ها روش خلاقانه و گوناگون انجام بگیرد. توجه داشته باشید که هر کدام از این شیوه ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم بهترین روش های تا کردن لباس را توضیح دهیم.

با استفاده از این شیوه ها می توانید علاوه بر نظم دهی لباس ها در منزل در مسافرت نیز چمدان مرتبی داشته باشید.

تا کردن لباس و مانتو

تا کردن

آشنایی با انواع مختلف تا کردن لباس و مانتو

تا کردن لباس و مانتو بسیار کاربردی است. برای تا کردن لباس ها لازم است تا حدی که امکان دارد آن ها را کم حجم کنید. مانتو و لباس را روی میز یا زمین پهن کنید سپس قسمت چپ لباس را به سمت مرکز آن بیاورید. در صورتی که مانتو یا لباس دارای آستین کوتاه یا سه ربع هستند باید آن را با لبه ی لباس در یک نقطه قرار دهید. این شیوه را بر روی سمت راست لباس نیز اجرا کنید. تا لباس به صورت مستطیلی در بیایید. لباس یا مانتو را یک تای دیگر بزنید حالا می توانید آن را در کمد لباس هایتان قرار دهید.

بیشتر افراد با تا کردن لباس و مانتوهای یقه دار مشکل دارند. لباس را بر روی یک سطح صاف پهن کنید پیش از تا کردن لازم است همه ی دکمه های آن را ببندید. حالا آستین ها را به قسمت پشت بچسبانید و لباس را از وسط تا بزنید. به شکلی که سرشانه ها در کنار همدیگر قرار بگیرند. از قسمت پایین لباس برای پوشاندن یقه استفاده کنید. این روش برای همه ی لباس های دکمه دار قابل استفاده است.

تا کردن لباس و مانتو

  تا کردن

روش تا کردن لباس های کم حجم

تا کردن لباس های کم حجم مانند تاپ و پیراهن های آستین کوتاه به این شکل است که آن را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. حال لباس را به صورت یک مستطیل بلند به صورت باریک تا بزنید. در مرحله ی بعدی بخش بالای تاپ یا پیراهن را تا نیمه تا کنید و به صورت مربع در بیاورید. حال می توانید لباس را به راحتی در کشو یا قفسه های کمد تان قرار دهید. در صورتی که لباس شما دارای بندهای نازک است می توانید آن را درون لباس بگذارید.

با تا کردن مانع چروک شدن لباس ها شوید

لباس هایتان را بر روی یک سطح صاف و سفت قرار دهید سپس هر نوع چین و چروکی را که بر روی آن وجود دارد باز کنید. مانتو را به شکل باریک تا کنید و سپس آن را به دو نیمه تا بزنید. یک سوم بخش پایینی لباس یا دامن را به بخش داخلی آن تا بزنید. لباس را به صورت مستطیلی شکل در بیاورید.

این عملکرد را بر روی بخش دیگر لباس انجام دهید تا یک سوم باقی مانده نیز به شکل مستطیل در بیاید. در صورتی که لباس ها کوچک هستند آن ها را به دو نیمه تقسیم کنید و لباس های بزرگتر را به سه بخش تقسیم کنید. اگر لباس مورد نظر مجلسی و گران قیمت است بهتر است که آن را آویزان کنید.

لباس های آستین بلند را چگونه تا بزنیم

تا کردن مانتو و لباس های آستین بلند قواعد خاص خود را دارند. پس از صاف کردن لباس بر روی یک سطح هموار یک سوم لباس را به داخل تا بزنید. حال باید آستین های لباس را به شکل ال انگلیسی در آورده و آن را در مرکز لباس قرار دهید. حال می توانید یقه لباس را به سمت پایین تا بزنید تا به شکل مستطیل در بیاید. پیش از آنکه لباس را در کمد قرار دهید آن را باز هم به شکل نیمه تا بزنید. با استفاده از این روش تا کردن می توانید لباس های آستین بلند خود را به سادگی درون کمد و کشوها قرار دهید.

ترفندهای تا زدن لباس های پایین تنه

برای تا کردن مانتو و لباس های پایین تنه ترفندهای خاصی وجود دارد. شلوارک ها را به صورت نیم تقارن تا بزنید. شلوارک را باید به شکلی تا بزنید که درز آن در قسمت مرکزی لباس قرار گیرد. در انتها شلوارها را از قسمت طول به صورت نصف تا بزنید به شکلی که درزها پنهان شوند. برای صاف کردن شلوار در حین تا کردن از دست های خود برای صاف کردن شلوار استفاده کنید. شلوارک باید در حالت ایده آل به صورت یک مربع صاف تا بزنید.

تا کردن لباس و مانتو، دامن باید از قسمت درازا به دو قسمت تا بزنید. لباس باید به صورت یک مستطیل در بیاید. در مرحله بعدی بخش های بالا و پایین دامن را به وسط آن تا بزنید تا شکل جمع و جوری در بیایند. در انتها آن را به صورت نیمه یا یک سوم تا بزنید تا به سادگی داخل کشو و کمد قرار بگیرد.

تا کردن لباس و مانتو

تا کردن

تا کردن انواع شلوارها

شلوار را از میان آن تا کرده به شکلی که پاچه ها بر روی همدیگر قرار بگیرند. طول شلوار را از میان آن تا بزنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در انتها پاچه ها را تو بزنید و آن ها را درون کمر شلوار قرار دهید. این شیوه ی تا زدن را می توانید برای شلوارهای لگ، ساق شلواری ها و… که جنس آن ها کشی است به کار ببرید.

تا کردن شلوار های پارچه ای به این شکل است ابتدا باید چین و چروک آن را با اتو از بین ببرید. پس از اتو کردن شلوار را در امتداد درز میانی تا بزنید. پیش از آنکه شلوار را از قسمت طولی آن به صورت نصفه تا بزنید اطمینان کنید که چروک ها از بین برود. در صورتی که فضای کافی برای جا دادن شلوارهایتان ندارید آن را به صورت یک سوم تا بزنید. در صورتی که می خواهید کمد لباس تان مرتب تر به نظر برسد آن را در کیسه های مخصوص لباس قرار بدهید.

تا کردن لباس و مانتو

تا کردن

شلوارهای جین را می توانید در کمد های همه ی افراد مشاهده کنید. پیش از تا زدن شلوار جین ابتدا آن را تکان دهید تا صاف شوند سپس جیب های داخلی شلوار را با دقت صاف کنید. شلوار را از وسط تا بزنید به شکلی که جیب های پشتی بر روی هم قرار بگیرند. شلوار را بر روی یک سطح هموار قرار دهید درز فاق شلوار را تو بزنید. پس از آن شلوارهای جین خود را با توجه به فضایی که دارید دو یا سه تا بزنید و در محل مورد نظرتان قرار دهید. نحوه ی داخل زدن فاق شلوار باید به شکل یک مثلث کوچک باشد.

تا زدن لباس های کلاه دار

تا کردن لباس و مانتو های کلاه دار چگونه انجام می گیرد؟ بیشتر افراد اعتقاد دارند که تا زدن لباس های کلاه دار بسیار دشوار است. با توجه به اینکه این لباس ها بیشتر مخصوص فصول سرد سال هستند با گرم شدن هوا لازم است آن ها را در کمد لباس بچینید تا سال آینده مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع لباس ها به دلیل بافت ضخیم آن ها فضای زیادی را اشغال می کنند.

برای تا زدن لباس های کلاه دار آستین های لباس را به شکل ضربدری بر روی سینه ی لباس قرار دهید. بخش پایین لباس را به سمت یقه تا کنید. لباس را یکبار دیگر از سمت راست به چپ یا برعکس تا بزنید. پس از انجام این فرایند لباس به شکل مربعی در می آید حال کلاه لباس را بر روی مربع برگردانید در صورتی که می خواهید تای لباس ها به هم نخورد آن را با کش های نازک به صورت لوله ای در آورید.

اگر به دنبال راهکاری برای سالم نگه‌داشتن لباس خود به مدت طولانی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش نمادهای شستشوی لباس، لیبل لباس مانتو ابریشم سر بزنید.

همچنین برای دیدن مانتوهای شیک تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید صفحه اینستاگرامی ابریشم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه