راهنمای کامل رنگ کردن مانتو و لباس در خانه

رنگ کردن مانتو و لباس زنانه

آموزش رنگ کردن مانتو و لباس در خانه

رنگ کردن مانتو و لباس شاید شنیدن این عبارت برای شما تازگی داشته باشد. همه ی افراد لباس هایی دارند که آن ها را بیشتر از سایر لباس هایشان دوست دارند. در صورتی که این لباس ها در اثر استفاده ی مداوم ظاهر کهنه ای به خود گرفته اند می توانید با کمترین هزینه ها رنگ مانتو و لباس هایتان را تغییر دهید.

رنگ کردن مانتو و لباس

رنگ کردن مانتو و لباس

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مانتو و لباس

رنگ کردن مانتو و لباس مراحل ساده ای دارد که در ادامه قصد داریم به توضیح آن بپردازیم. برای رنگ کردن لباس هایتان در منزل لازم از از خرازی و عطاری ها مقداری رنگ خریداری کنید. لازم است پیش از رنگ کردن لباس رنگ اولیه آن را حذف کنید. در صورتی که قصد دارید به عنوان مثال رنگ لباس را از صورتی به مشکی یا قرمز تغییر بدهید این کار ضروری است.

برای انجام این کار لازم است یک قابلمه ی ضد زنگ مانند استیل را بردارید در صورتی که ظرف ضد زنگ ندارید می توانید از قوطی های خالی روغن استفاده کنید. ظرف را پر از آب کنید تا جایی که لباس مورد نظر زیر آب قرار بگیرد.

تغییر رنگ لباس و مانتو یک کار حساس است بنابراین باید آن را به دقت انجام دهید. ظرف را روی گاز قرار دهید تا آب جوش بیاید. در این زمان لباس را درون آب قرار دهید و با افزودن مواد حذف کننده ی رنگ لباس، رنگ اولیه ی لباس را از بین ببرید.

البته توجه داشته باشید که می توانید از سفید کننده های معمولی نیز برای از بین بردن رنگ لباس استفاده کنید. اما برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید بهتر است از محلول مخصوص حذف رنگ استفاده کنید. این محلول در رنگرزی ها موجود است.

رنگ کردن انواع مانتو و لباس

  رنگ کردن لباس

از بین بردن رنگ اولیه لباس قبل از رنگ کردن آن

رنگ کردن مانتو و لباس باید بر اساس اصول و مراحل آن انجام شود. در این مرحله زمانی که آب به نقطه ی جوش رسید بسته ی حاوی حذف کننده ی رنگ را بر اساس دستور العملی که بر روی آن قید شده است را درون ظرف آب جوش بریزید. سپس آن را کاملا به هم بزنید تا در آب حل شود.

رنگ کردن لباس و مانتو را بهتر است در یک فضای سرباز انجام بگیرد. می توانید این کار را در حیاط یا بالکون انجام بدهید. برای انجام این فرایند یک اجاق گاز در حیاط روشن کنید و همه مراحل را در همانجا انجام بدهید.

در هنگام استفاده از حذف کننده های رنگ لباس حتما از دستکش های پلاستیکی استفاده کنید.  به این ترتیب پوست شما دچار آسیب نخواهد شد. زمانی که مطمئن شدید پاک کننده در آب حل شده است مانتو یا لباس را به شکل نمدار به آب اضافه کنید. برای اینکه رنگ همه ی قسمت های لباس از بین برود آن را با یک ملاقه ی پلاستیکی جا به جا کنید. این فرایند را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت انجام دهید تا رنگ لباس به خوبی حذف شود.

نکته مهم در حذف کردن رنگ لباس

حذف کردن رنگ لباس و مانتو نباید در آب جوش انجام شود. در صورتی که احساس کنید آب می خواهد به جوش بیاید گرما را کاهش دهید. زمانی که رنگ لباس و مانتوی شما حذف شد اجاق را خاموش کرده صبر کنید به مدت 5 دقیقه تا ظرف خنک شود. پس از آن آب را درون سینک خالی کنید تا فقط لباس در داخل ظرف باقی بماند. لباس را با دستکش های پلاستیکی از ظرف خارج کنید.

مقاله پیشنهادی : مراقبت از لباس با شستشوی لباس با دست

سپس با استفاده از آب داغ آن را آبکشی کنید. پس از این مرحله لباس را درون ماشین لباسشویی قرار دهید تا به خوبی شسته شده و محلول سفید کننده از آن بیرون برود. پس از شستشو لباس برای رنگرزی آماده است. توجه داشته باشید که بعد از اتمام شستشو لباس را خشک نکنید زیرا بهتر است برای رنگ کردن لباس و مانتو باید لباس مورد نظر کمی نمدار باشد.

آموزش رنگ کردن لباس ها

رنگ کردن مانتو و لباس باید بر اساس الیاف آن ها انجام بگیرد. پیش از خرید رنگ به فروشنده اعلام کنید که لباس شما چه جنسی دارد. به این شکل رنگ مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. پس از اینکه رنگ مناسب را خریداری کردید رنگ را درون آب جوش بریزید تا به شکل کامل حل شده در بیاید.

پس از آن لباس و مانتویی را که رنگ اولیه ی آن حذف شده است را داخل ظرف حاوی رنگ و آب قرار دهید. با توجه به هر لیتر آب لازم است که یک قاشق چای خوری نمک به محلول رنگ و آب اضافه کنید.

رنگ کردن لباس و مانتو در حدود 30 تا 45 دقیقه زمان لازم دارد که باید در این مدت زمان لباس را در محلول رنگی بجوشانید. برای یک دست شدن رنگ لباس در هنگام جوشیدن آن را با یک ملاقه ی چوبی به خوبی زیر و رو کنید.

پس از اینکه اطمینان پیدا کردید که لباس یا مانتوی مورد نظرتان رنگ را به خودش جذب کرده است ظرف را از محلول خالی کنید. لباس را داخل یک ظرف آب گرم قرار دهید و یک استکان سرکه به آب اضافه کنید و اجازه بدهید لباس در حدود یک ساعت در محلول آب و سرکه باقی بماند.

پس از این مرحله لباس را با آب سرد شستشو دهید به حدی که لباس رنگ پس ندهد. برای عملکرد بهتر می توانید لباس رنگ شده را با آب سرد و شامپو بچه بشویید. این امر باعث می شود که رنگ تازه ی لباس شما دوام بیشتری داشته باشد.

راهنمای رنگ کردن مانتو و لباس

  رنگ کردن لباس

روش های تثبیت رنگ کردن مانتو و لباس

رنگ کردن لباس و مانتو باید به شکلی انجام بگیرد که تا مدت زیادی تثبیت شود و فرد بتواند از لباس استفاده کند. برای تثبیت لباس های رنگ شده روش هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای تثبیت رنگ لباس های رنگ شده می توانید لباس را درون آب گرم گذاشته و سه فنجان سرکه به آن اضافه کنید.

بهتر است که هنگام شستشوی لباس رنگ شده آن را به شکل پشت رو کرده سپس با آب سرد آن را شستشو بدهید. بهتر است لباس های رنگ شده را به دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید. فراموش نکنید که برای خشک کردن لباس های رنگ شده از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید.

نکات مهم در رنگ کردن لباس ها

رنگ کردن مانتو و لباس دارای نکات خاصی است که باید آن را رعایت کنید. هنگام رنگ کردن لباس هایتان امکان دارد که مقداری رنگ بر روی زمین بریزد. برای اینکه از کثیف شدن اطراف تان جلوگیری کنید چند نایلون یا پلاستیک مخصوص زباله را باز کنید در اطراف ظرف حاوی رنگ قرار دهید. در صورتی که رنگ بر روی زمین بپاشد روی پلاستیک ها می ریزد و تمیز کردن آن به سادگی انجام می شود.

رنگ کردن لباس و مانتو

رنگ کردن لباس

نکته ی دیگری که در هنگام رنگ کردن لباس و مانتو باید به آن دقت کنید این است که آیا لباس یا مانتوی مورد نظرتان از الیاف قابل رنگ است. باید بدانید که لباس های قابل رنگ شامل الیاف ابریشم، کتان و پنبه ای می باشند. این پارچه های نام برده از قابلیت رنگ پذیری بالایی برخوردار هستند. پارچه هایی نظیر ریون و نایلون امکان رنگ پذیری ندارند. لباس هایی که جنس پارچه ی آن ها صد در صد پلی استر است امکان رنگ کردن ندارند.

در صورتی که بر روی لباس شما برچسب فقط خشکشویی نصب شده است از رنگ کردن آن اجتناب نمایید. توجه داشته باشید که پارچه های مختلف قابلیت جذب رنگ پذیری مختلفی دارند بنابراین ابتدا قسمتی کوچکی از آن را امتحان کنید سپس نسبت به رنگ کردن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه