انواع مختلف پارچه و معرفی آن‌ها برای لباس و مانتو

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

وقتی برای خریدن لباس به لباس‌فروشی می‌روید اولین چیزی که بعد از دیدن مدل لباس به آن فکر می‌کنید جنس آن است. اینکه لباس مورد نظر شما از چه نوع پارچه‌ای باشد بسیار مهم است. می‌توان گفت بعد از مدل لباس مهمترین بخش یک لباس جنس آن است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در جهان انواع مختلف پارچه وجود دارد که دارای کیفیت‌های منتوعی هستند پس انتخاب درست  پارچه برای هر فصلی بسته به گرم بودن یا سرد بودن آن امری ضروروی است. ما در این مقاله به معرفی انواع مختلف پارچه که مناسب لباس و مانتو هستند می‌پردازیم.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

انواع مختلف پارچه

انواع مختلف پارچه

پارچه حریر

حریر یکی از انواع مختلف پارچه است که نه تنها بسیار نازک، سبک و خنک بوده بلکه از لطافت بالایی هم برخوردار است. این پارچه دارای الیافی از جنس پنبه بوده و در بافت آن از ابریشم طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود و همچنین به دلیل نازک بودن آن برای دوخت لباس،مانتو، شال و… بسیار مناسب فصل بهار و تابستان می‌باشد. حریر با اسم‌های دیگری مانند ململ و موسلین در نقاط مختلف دنیا یافت می‌شود. پارچه حریر دارای انواع مختلفی از جمله حریر اسلپ، حریر کریشه، حریر ژاکارد، حریر کریستال، حریر سیلک و …

اگر به دنبال یک مانتو با جنس اعلا حریر اسلپ برای محرم هستید ما به شما ست مانتو عبا محرم با شلوار مازراتی ابریشم را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین ست مانتو شلوار یارا ابریشم یک مانتو شیک و جذاب برای فصل بهار با جنس حریر اسلپ است که می‌توانید از آن برای مهمانی، جشن و … استفاده کنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو عبا و ست مانتو شلوار یارا (حریر اسلپ)

پارچه کرپ

پارچه کرپ یکی دیگر از انواع مختلف پارچه است که می‌تواند از ابریشم، پشم و یا مواد صنعتی مانند ریون، پلی استر و … ساخته ‌شود. پارچه کرپ معمولا در انواع مختلفی از نازک و سبک بودن تا ضخیم و سنگین یافت می‌شوند و می‌شود از آن‌ها برای دوخت انواع لباس‌، مانتو، شلوار و … استفاده کرد. پارچه کرپ هم مانند دیگر پارچه‌ها دارای انواع گوناگونی چون: کرپ اسکاچی، کرپ چینی، کرپ حریر، کرپ موس، کرپ فلورانس، کرپ دیورو … است.

کرپ اسکاچ یا اسکاچی  که یکی از انواع مختلف پارچه کرپ است که بسیار نرم و لطیف و با دوام بوده و به دلیل حالت کشسانی و ایستایی خوبی که دارد مورد توجه بسیاری برای دوخت شلوار، مانتو و سارافون است. تولیدی مانتو ابریشم با استفاده از پارچه سوپر اسکاچی درجه یک دست به تولید مانتو طهورا، کت و شلوار نیلی و دنیز ابریشم  زده است که می‌توانید از آن‌ها در مهمانی، رستوران، محل کار و… استفاده کنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو طهورا و کت شلوار نیلی ودنیز (سوپر اسکاچی)

پارچه تترون

پارچه تترون به دلیل خوصوصیات آن مانند: لطیف و خنک بودن، تراکم مناسب پارچه، مقاومت بالا، ثبات رنگ در آن، قیمت مناسب و همچنین مقاومت آن در برابر چروک شدن، آن را به یکی از پراستفاده‌ترین انواع مختلف پارچه‌ در جوامع امروزی تبدیل کرده است. پارچه تترون از ترکیب الیافی مانند ویسکوز و پلی استر تولید می‌شود و بهترین نوع آن تترون با 40 درصد پلاستیک است. هر چه درصد پلاستیک این پارچه بیشتر باشد پارچه براق‌تر بوده و کیفیت آن کمتر است. از پارچه تترون می‌شود در دوخت مانتو، شومیز، مقنعه، چادر، پراهن و … استفاده کرد.  

اگر به دنبال یک مانتو مشکی برای محرم با جنس تترون اعلا هستید که نه دون دون می‌شود و نه بور، ما به شما مانتو کتی دلربا ابریشم را معرفی می‌کنیم. همچنبن اگر از آن دسته خانم‌های هستید که علاقه زیادی به ست مانتو دامن دارید پیشنهاد می‌کنیم از ست مانتو دامن ساحل ابریشم با جنس تترون ترک ابریشم دیدن کنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو کتی دلربا و ست مانتو دامن ساحل ابریشم (تترون)

پارچه ترگال

پارچه  ترگال از انواع مختلف پارچه است که مانند پارچه ترگال از الیاف پلی‌استر و ویسکوز که در نخ فلامنت بافته می‌شود تولید می‌شود. این پارچه دارای مقاومت زیادی وبوده و در رنگ و طرح نتوع زیادی است. پارچه ترگال در دو نوع ساده و کجراه در بازار یافت می‌شود که ار نوع ساده آن در بهار و تابستان و با همراه با پشم شیشه برای فصل پاییز استفاده می‌کنند. نوع کجراه ترگال دارای تراکم بیشتری نسبت به نوع ساده آن بوده و ضخامت بیشتری دارد به همین دلیل برا ی فصل پاییز بسیار مناسب است.

مانتو ابریشم با استفاده از پارچه ترگال ساده و کجراه مناسب فصل بهار، تابستان و پاییز مانتوهای شیک و جذابی برای مهمانی، جشن‌های شما، محیط‌های آموزشی و … تولید کرده است. برای مشاهده مدل‌ها، رنگ‌ و سایزبندی می‌توانید به صفحات ست چین ترانه ابریشم، ست مانتو دامن مدل آسمان ابریشم، مانتو کجراه مدل جانا ابریشم، مانتو شنلی مدل رستا و مانتو دانشجویی ابریشم مراجعه کنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو مهمانی و دانشجویی ابریشم (ترگال)

پارچه فلامنت یا فیلامنت

یکی دیگر از انواع مختلف پارچه فلامنت پارچه‌ای با الیاف ویسکوز و نخ فلامنت است که به دلیل مقاومت زیاد آن در برابر شستشو و سایش، عدم آبرفت، نرمی و لطافت و عدم ایجاد حساسیت پوستی گزینه‌ی بسیار خویی برای تولید انواع لباس‌های زنانه و مجلسی مانند مانتو، شلوار، پیراهن و … به شمار می‌رود. این پارچه در دو نوع ساده و طرح‌دار تولید شده و تنوع رنگی بسیار بالایی دارد همچنین این پارچه در بهار، تابستان و پاییز قابل استفاده است.

مانتوهای اسپرت و شیک شومیزی تیارا و مدل عسل ابریشم از جنس فلامین درجه یک هستند که از آن‌ها می‌توان در مهانی، محل کار و استفاده‌های روزانه بهره برد.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو شومیزی تیارا و مدل عسل (فلامنت)

پارچه بابوس

برای معرفی یکی دیگر از انواع مختلف پارچه می‌توان از جنس بابوس نام برد. این پارچه به دلایل زیادی چون: خنکی و راحتی، نرمی و لطیفی، سبک بودن، عدم آبرفت، بدن نما نبودن و لخت بودن طرفداران خاص خودش را دارد. این پارچه به دلیل جنس خنکش برای دوخت انواع شلوار، مانتو، پیراهن، تاپ و … کاربردی است.

مانتو بهار ابریشم از جنس بابوس نخ درجه یک تهیه شده است که مناسب فصل بهار و تابستان بوده ومی‌توان از آن برای دانشگاه و استفاده‌های روزمره بهره برد.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو بهار

پارچه کتان

پارچه کتان یکی از  قدیمی ترین انواع مختلف پارچه است که خواستگاه آن کشور سوئیس است و همانطور که از اسمش پیداست ار الیاف کتان تهیه می‌شود. این پارچه انواع مختلفی از جمله: کتان نخی یا اسلپ، کتان کریستال، کتان صابونی، کتان کشی وکتان کاغذی دارد و به دلیل مقاومت بالای آن در برابر مواد اسیدی و قلیایی، مقاومت دربرابر حرارت، استحکام کششی آن و … پارچه مناسبی برای تولید انواع لباس می‌باشد. همچنین پارچه کتان جاذب آب بوده و زودتر از جنس پنبه خشک شده و به همین دلیل پوشیدن لباسی از جنس کتان در هوای گرم راحت است.

کتان نخ یا همان کتان اسلپ در الیاف خود بیشتر دارای نخ است و به همین دلیل جریان هوا ار آن به راحتی صورت می‌گیرد و از طرفی این نوع از کتان ضد حساسیت بوده و سازگار با پوست است. برای دیدن مانتوهای ابریشم با جنس کتان اسلپ می‌توانید به صفحه ست مانتو پیراهن بلوچی ابریشم سر بزنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

مانتو پیراهن بلوچی ابریشم

پارچه داکرون

پارچه داکرون یکی از انواع مختلف پارچه است که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده است. این پارچه دارای مقاومت بالا در برابر ساییدگی، دارای کشسانی بالا، ضد حساسیت، طول عمر زیاد و همچنین ثبات رنگی بالا است و همچنین پارچه داکرون به دلیل خنکی و راحت بودنش بسیار مناسب فصل بهار و تابستان بوده و در کنار سبکی،راحتی وخنک بودن، چروک پذیر نیست.

اگر به دنبال یک مانتو اسپرت بسیار سبک و خنک بدون رنگ رفت و آبرفت با جنس داکرون نخ برای قرارهای دوستانه و یا هرجایی که دوست دارین مانند الماس بدرخشین، پشنهاد می‌کنیم به صفحه ست کت و شلوار سودا ابریشم سر بزنید.

انواع مختلف پارچه برای لباس و مانتو

کت و شلوار سودا ابریشم

علاوه بر اینکه مهم است بدانیم جنس پارچه لباسی که قصد خرید آن را داریم چیست، دانستن نحوه شستشوی آن هم امری ضروری است. برای آشنایی با نحوه شستن و لیبل لباس‌ها می‌توانید به مقاله‌های آموزش نمادهای شستشوی لباس ، لیبل لباس، آموزش نمادهای خشک‌شویی و اتوی لباس ، لیبل لباس و شستن لباس با دست ،۴ مرحله مهم ابریشم سر بزنید. همچنین دانستن این نکته ضروری است که رنگ لباس و مانتو یکی دیگر از دانستنی‌‌‌‌‌‌‌های مهم در هنگام خرید است پس اگر به دنبال مقاله‌ای هستید که پیام رنگ‌ها را به شما بیاموزد پیشنهاد می‌کنیم به مقاله پیام رنگ لباس و مانتو و تاثیر آن بر روی دیگران و خود شما ابریشم سر بزنید.

برای دیدن انواع مانتوها وست های زیبا و شیک تولیدی مانتو ابریشم می‌توانید صفحه اینستاگرامی ابریشم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه