راهنمای گشاد کردن مانتو و لباس

گشاد کرذن مانتو و لباس

آموزش گشاد کردن مانتو

گشاد کردن مانتو چه اصولی دارد؟ چه زمانی نیاز است که مانتو و لباس هایمان را گشاد کنیم؟ در برخی موارد افراد به دلیل تغییر سایز و شرایط خاص مانند بارداری و بیماری لازم است که مقداری مانتو یا لباس خود را گشاد کنند. جالب است بدانید که ترفندهایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد با کمترین امکانات لباس های خود را چند سایز بزرگتر کنید.

با استفاده از این ترفند ها می توانید لباس هایی را که در حین شستن خراب می شود یا در مغازه سایز شما نیست را گشاد کنید.

گشاد کردن مانتو

  مانتو

چه وسایلی برای گشاد کردن مانتو نیاز است

گشاد کردن مانتو و لباس مثل هر کار دیگری نیاز به وسایل خاصی دارد که این وسایل شامل: بشکاف، نخ و سوزن ( دقت داشته باشید که نخ درست همرنگ لباس مورد نظرتان باشد)، سوزن ته گرد، قیچی تیز، متر و اتو ، مقداری پارچه که همرنگ لباس شماست یا متضاد آن می باشد در صورتی که لباس شما طرح دار است از پارچه های طرح دار استفاده کنید.

مراحل مختلف برای گشاد کردن مانتو و لباس

گشاد کردن مانتو مراحلی دارد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

مرحله اول گشاد کردن مانتو و لباس

لازم است که در ابتدا لباس را بر روی یک سطح صاف مانند میز کار یا زمین پهن کنید. پیش از پهن کردن لازم است که لباس را پشت و رو کنید. مانتو را با دقت پشت و رو کنید تا از برش خوردن کج جلوگیری کنید. سپس با استفاده از یک متر خیاطی نقطه ی وسط مانتو را به طرف پایین مشخص کرده و علامت بزنید. حالا می توانید از پایین شروع کرده و تا قسمت سرشانه را برش بزنید. مواظب باشید که سرشانه را برش نزنید.

گشاد کردن مانتو در مرحله دوم

در این مرحله باید لبه های لباس را که برش خورده است را به اندازه 1.5 سانت به سمت داخل تا بزنید. پس از انجام این مرحله لازم است که لبه های لباس را با کمک اتو صاف کنید. به این ترتیب بافت پارچه از آن بیرون نخواهد زد.

گشاد کردن مانتو

مانتو

مرحله سوم متصل کردن پارچه به مانتو

در این مرحله باید پارچه ای را که انتخاب نموده اید و با لباس شما هماهنگ است را به لباس متصل کنید. این پارچه می تواند از میان لباس های قدیمی شما انتخاب شود. برای گشاد کردن مانتو بهتر است از پارچه هایی مثل توری و گیپور استفاده کنید. به این دلیل که تور و گیپور قابلیت هماهنگی با انواع مختلف پارچه ها را دارند. اگر قصد دارید از لباس های قدیمی تان برای گشاد کردن مانتو یا لباس تان استفاده کنید این امکان را دارید که از باقی مانده پارچه برای تزیین حاشیه لباس استفاده نمایید.

گشاد کردن مانتو در مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده است که پارچه را بر روی لباس سوار کنید. ابتدا به اندازه ی دلخواه تان بخش پشتی لباسی را که برش زده اید را باز نمایید. حال پارچه را داخل چاکی که بر روی مانتو ایجاد کرده اید قرار دهید. پس از اینکه اطمینان حاصل کردید پارچه دقیق بر روی درز ها قرار گرفته است آن را با سوزن ته گرد بر روی مانتو فیکس کنید.

در این مرحله می توانید با خیال راحت لباس را پرو کنید و از اندازه بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که لباس تنگ بود می توانید پارچه ی بیشتری را اضافه کنید. در صورتی که بالعکس بود و مانتو گشاد شده باشد می توانید از مقدار پارچه کم کنید.

گشاد کردن مانتو

مانتو

مرحله پنجم دوختن لباس

گشاد کردن مانتو و لباس در مرحله ی پنجم باید با استفاده از چرخ خیاطی با دقت بالا لباس را به پارچه بدوزید. در صورتی که به چرخ خیاطی دسترسی ندارید می توانید این کار را با استفاده از نخ و سوزن انجام دهید. برای دوختن پارچه اضافه به لباس باید از نخ هم رنگ آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که دوخت مرتب و صافی داشته باشید. پس از اینکه پارچه را به مانتو دوختید می توانید سوزن های ته گرد را از لباس جدا کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا بافت پارچه آسیب نبیند.

مرحله ششم گشاد کردن مانتو

پس از دوختن باید لباس را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. دقت کنید که لباس باید همچنان پشت و رو باشد. حال پارچه های اضافه را با دقت ببرید. این کار را با رعایت نظم و ترتیب انجام دهید و دقت داشته باشید که به دوخت خود آسیب نزنید. برای اینکه مانتو شما از یک ظاهر مرتب برخوردار باشد لازم است یک لبه ی یک و نیم سانتی از محل دوخت ایجاد کنید پس از تا زدن آن را اتو کرده و سپس سر دور نمایید.

مرحله پایانی

گشاد کردن مانتو در هفت مرحله انجام می شود. در این مرحله با کمک بشکاف بدون اینکه به بافت پارچه مانتو آسیبی بزنید دکمه ها را بشکافید. پس از باز کردن دکمه ها بهتر است آن ها را به لبه ی آستین نزدیکتر کرده سپس با استفاده از نخ همرنگ با پارچه بدوزید. به این ترتیب آستین شما گشاد تر می شود و امکان سرعت عمل بیشتری را خواهید داشت.

جا به جا کردن دکمه ها

تغییر سایز مانتو ها همیشه با استفاده از خیاطی انجام نمی گیرد. در برخی موارد ممکن است شما لباس را اندازه خریداری کرده باشید اما پس از شستشو نامناسب لباس کمی برای شما تنگ شده باشد. با توجه به اینکه مانتو ها دارای دکمه هستند می توانید دکمه ها را جدا کرده و آن ها را به لبه ی لباس بدوزید و با این کار کمی مانتو خود را گشادتر کنید.

گشاد کردن لباس با ترفندهای ساده

گشاد کردن مانتو با استفاده از ترفند های ساده ای امکان پذیر است. این ترفندها برای زمانی است که شما یک مانتو را خریداری کرده اید و به دلیل جنس خاصی که دارد تنگ شده باشد. در این موقعیت باید لباس خود را با آب سرد و ولرم بشویید. در صورتی که لباس خود را با کمک خشک کن های برقی خشک می کنید این کار را انجام ندهید بلکه پس از شستن لباس آن را بر روی بند پهن کنید. آب موجود در لباس باعث می شود که لباس شما یک مقدار گشادتر شود.

گشاد کردن مانتو

  مانتو

برای این که از آب رفتن لباس ها و تنگ شدن آن ها جلوگیری کنید لازم است پیش از آنکه لباس ها را بخرید به لیبل هایی که در پشت آن ها قرار دارد توجه کنید. بر روی این برچسب ها جنس و روش شستشوی لباس مورد نظر را نوشته اند. البته لباس های ارزان قیمت فاقد این ویژگی هستند.

گشاد کردن مانتو ها از راه های مختلفی انجام می گیرد. در برخی موارد مشاهده می کنید که مانتو ها دارای درز هایی هستند که مقداری از دوخت فاصله دارند. در این موقعیت شما می توانید درز را شکافته و تا جایی که پارچه دارید دوخت را عقب تر ببرید. در صورتی که شانس با شما یار باشد ممکن است لباس چند میلی متری گشاد تر شده و اندازه ی شما شود.

مانتو های مجلسی معمولا دارای ساسون یا چین هایی هستند. در صورتی که مانتوی شما دارای چین است با باز کردن این چین ها می توانید به راحتی مانتوی خود را گشاد کنید. در صورتی که لباس در منطقه خاصی مثل آستین برای شما تنگ است می توانید با برش دادن و اضافه کردن پارچه های توری یا گیپوری آستین را اندازه کنید.

همچنین اگر به دنبال روشی برای تنگ کردن مانتو و لباس خود هستین می‌توانید به مقاله ترفندهای تنگ کردن مانتو و لباس ابریشم سر بزنید.

برای دیدن مانتوهای تولیدی ابریشم می‌توانید صفحه تولیدی مانتو ابریشم را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه