ترفندهای تنگ کردن مانتو و لباس +5راه تنگ کردن مانتو کتی

ترفندهای تنگ کردن مانتو و لباس

مانتو پاییز 1402

پیش فروش مدل های جدید مانتو پاییزی

راهنمای کامل تنگ کردن مانتو

تنگ کردن مانتو که چند سایز برای شما گشاد است چگونه انجام می گیرد؟ ممکن است شما جزو افرادی باشید که به تازگی وزن کم کرده اند و لاغر شده اند یا لباسی را هدیه گرفته اید که چند سایز برای شما گشاد است. در این موقعیت باید چه کاری انجام بدهیم؟ آیا این امکان وجود دارد که مانتو یا لباس مورد نظر را سایز خودمان کنیم؟ در کمال ناباوری باید پاسخ دهیم که بله این امکان وجود دارد که با چند ترفند ساده لباس و مانتوهای سایز بزرگ را اندازه کنید.

مانتو کتیبیشتر

 

روش های تنگ کردن مانتو و لباس گشاد

تنگ کردن لباس های گشاد و سایز بزرگ بدون استفاده از ترفند های خیاطی به وسایلی نیاز دارد. این وسایل شامل: آب جوش، سطل يا تشت، ماشين لباسشويي، خشك كن با درجه تنظيم بالا است.

روش تنگ كردن مانتو گشاد به اين ترتيب است. ابتدا مانتو يا لباس مورد نظر را درون سطل يا تشت مورد نظر قرار مي دهيد. نكته ي قابل توجه اين است كه از ظروفي استفاده كنيد كه در برابر آب گرم مقاوم باشند. مواد تشكيل دهند سطل يا تشت شما نبايد به شكلي باشد كه در برابر حرارت بالا آب شود. مقداري آب را بجوشانيد و در همان حرارت بالا بر روي لباس مورد نظر بریزید. سپس بگذاريد لباس آن قدر در آب جوش بماند تا دماي آب به حدي برسد كه دست هايتان را نسوزاند و به راحتي دستتان را در آب فرو كنيد.

تنگ کردن مانتو

مانتو

سپس لباس را از آب بيرون بياوريد و بگذاريد آب اضافي كه در لباس جمع شده است بيرون برود. حالا نوبت آن رسيده است كه لباس را درون ماشين لباسشويي قرار دهيد. فراموش نكنيد كه بايد درجه ماشين لباسشويي را بر روي حرارت زياد تنظيم كنيد.

تنگ كردن مانتو و لباس را با فرايند خشك كردن ادامه دهيد. مطمئنا از نتيجه ي كارتان تعجب خواهيد كرد. ممكن است لباس شما بيش از حد تنگ شده باشد. برای رفع این مشکل مي توانيد آن را مرطوب كرده و آن را از سو بكشيد تا لباس اندازه شما شود. سپس اجازه بدهيد كه لباس روي تن شما خشك شود.

نكته ها و هشدارها

پيش از اينكه لباس را در آب با حرارت بالا قرار دهيد دقت كنيد برخي پارچه ها بيش از حد آب رفت دارند و امكان دارد بيش از اندازه كوچك شوند. اين فرايند بر روي پارچه هايي جواب مي دهند كه از ساختار تركيبي برخوردار باشند. فراموش نكنيد اگر لباس شما از جنس ابريشمي يا پشمي باشد نبايد از اين روش استفاده كنيد. قبل از آنكه براي كم كردن سايز لباس و مانتو اقدام كنيد لازم است نخست ليبلي را كه بر روي لباس هاي مارك وجود دارد را بخوانيد وقتي با روش شستشوي لباس آشنا شديد پس از آن اقدام به تنگ كردن لباس با اين روش كنيد.

می توانید در مجله ابریشم مقاله آموزش نمادهای شستشوی لباس ، لیبل لباس را مطالعه کنید

تنگ كردن مانتو با استفاده از ترفندهاي خياطي

روش تنگ كردن مانتو و لباس با استفاده از روش هاي خياطي يكي ديگر از ترفندهايي است كه براي كم كردن سايز لباس هاي گشاد به كار مي رود. جالب است بدانيد كه با استفاده از اين روش تنها مي توانيد لباس خود را يك يا دو سايز كوچكتر كنيد. به اين دليل كه بخش هاي مختلف يك لباس مانند جيب ها، طرح و موارد ديگر كه در لباس وجود دارند به صورت كامل بر اساس سايز بندي طراحي شده اند. در صورتي كه لباس شما بيش از اندازه نياز به سايز شدن دارد بهتر است آن را به دست يك خياط ماهر و با تجربه بسپاريد.

تنگ کردن مانتو

  تنگ کردن

روش اول تنگ كردن از پهلو

متداول ترين روشي كه براي تنگ كردن لباس هايي نظير مانتو وجود دارد تنگ كردن از پهلوها است. قبل از آنكه بخواهيد از اين روش استفاده كنيد مطمئن شويد كه لباس يا مانتوي مورد نظر تنها از لحاظ عرضي براي شما گشاد است. در صورتي كه دور يقه و طول سرشانه براي شما اندازه است از اين روش استفاده كنيد.

تنگ كردن مانتو و لباس از ابتدا با علامت زدن مقدار گشادی مانتو شروع کنید. پس از اینکه مقدار گشادی را علامت زدید با استفاده از چرخ خیاطی آن را بدوزید. مانتویی را که سایز شما است را بر روی این مانتو بیاندازید با دقت قسمت سرشانه و یقه را اندازه کنید سپس اقدام به تنگ کردن نمایید.

مقاله پیشنهادی: مقاله 7 مجله اینترنتی مد و فشن را مطالعه کنید

روش های تنگ کردن لباس از پهلو

تنگ کردن لباس ها از پهلو بر این اساس انجام می گیرد که کدام قسمت از لباس شما گشادتر است. این روش برای مانتویی که حلقه آستین ؛آن گشاد است و مانتویی که در حلقه آستین مشکلی ندارد متفاوت است. در صورتی که حلقه آستین مشکلی ندارد تنها به تنگ کردن پهلوها بسنده کنید. اگر آستین شما گشاد است می توانید زیر آستین را علامت بزنید آن قسمت را بدوزید.

پس از انجام فرایند دوخت مانتو یا لباس مورد نظر را بپوشید در صورت اندازه بودن قسمت های اضافی را ببرید تا فرم لباس به شکل عادی در بیاید. بعد از این مرحله درزهای لباس را با دقت هر چه تمام تر اتو بزنید.

روش تنگ کردن یقه ها

تنگ کردن مانتو و لباس در قسمت یقه یکی دیگر از مشکلاتی است که برای افراد پیش می آید. ممکن است شما یک مانتو یا لباس را خریداری کنید که فقط از ناحیه یقه مشکل داشته باشد. در صورتی که این اشکال جزئی است می توانید با استفاده از روش زیر آن را به سایز دلخواه تان برسانید. در غیر این صورت بهتر است که کار را به یک خیاط حرفه ای بسپارید.

تنگ کردن مانتو

  مانتو

کت شلوار زنانهبیشتر

699,000 تومان
[/section]
مرحله اول

معمولا این مشکل را در مانتوهایی مشاهده می کنیم که به شکل جلو بسته طراحی شده اند یا دارای یقه های کوتاهی هستند. ابتدا آستین لباس را از حلقه آستین جدا کنید. سپس به صورت دقیق به موازات سر شانه مقداری را که یقه لباس برای شما گشاد شده است را علامت بزنید پس از انجام این کار مقدار گشادی را برش بزنید.

تنگ کردن مانتو با این روش باید بر اساس اصول خاصی انجام بگیرد. لازم است که در این روش حلقه آستین را در قسمت پهلو ها کمی گشاد کنید. سپس مقداری را که گشاد کرده اید را روبروی حلقه آستین بگذارید و آن را علامت بزنید. می توانید از یک ترفند دیگر استفاده کنید و مقداری را که از یقه لباس تنگ کرده اید به حلقه آستین اضافه کنید. این روش بر اساس پیش فرض است که حلقه آستین برای شما اندازه باشد. حالا می توانید ابتدا سرشانه و سپس یقه مانتو را بدوزید.

تنگ کردن مانتو

  مانتو

تنگ کردن کمر لباس

ممکن است مانتو شما در قسمت سرشانه و یقه هیچ مشکلی نداشته باشد تنها در ناحیه کمر گشاد باشد. اولین ترفندی که می توانید در این روش به کار ببرید این است که در قسمت پشت و جلوی مانتو ساسون هایی ایجاد کنید. البته استفاده از این روش ها مستلزم آشنایی با اصول خیاطی است. در صورتی که در این زمینه تجربه ای ندارید بهتر است دست نگه دارید.

تنگ کردن مانتو و لباس با جا به جایی دکمه ها: با توجه به اینکه اکثر مانتوهای زنانه دارای دکمه هستند می توانید با جا به جا کردن دکمه ها به اندازه یک یا دو سایز مانتو را تنگ کنید. در صورتی که این کار به فرم یقه و ایستایی مانتو شما ضربه می زند از این کار اجتناب کنید. دکمه ها را از لبه مانتو جدا کرده و یک یا دو سانت عقب تر بگذارید تا به این شکل مانتو سایز شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه